Nissan N7: Електрическият седан, който остава ексклузивен за Китай

Китайските купувачи все още харесват седани и затова получават атрактивни модели като Nissan N7

Nissan получи над 17 000 поръчки за електрическия седан N7 още в първия месец след премиерата му в Китай. Макар това да не му осигурява вирусния статут на Xiaomi YU7, резултатът го превръща в моментален пазарен хит. Успехът му показва, че когато на пазара се появи правилният седан, китайските потребители реагират.

Това е напълно логично: този „Nissan“ е продукт, създаден изцяло за китайския пазар. Под външния вид се крие седан Dongfeng eπ 007 (произнася се „и-пай“), чийто дизайн е променен, за да носи духа на Nissan. Това обаче означава, че автомобилът разполага с техническите характеристики, които китайските купувачи очакват от своите електрически превозни средства.

Разбира се, цената има значение. N7 е изцяло електрически и струва между 119 900 и 149 900 юана (приблизително 17 000 до 21 000 долара). Това го прави изключително изгодна покупка за автомобил с размерите на последното поколение Maxima, продавано в САЩ, което го доближава до днешното BMW i5. N7 обаче изглежда по-добре от BMW, с много по-елегантен профил, който кара германския автомобил да изглежда като претруфен SUV.

Предлагат се две версии на задвижването, като и двете са с един електромотор и предно предаване. Базовият модел съчетава LFP батерия с капацитет 58 кВтч и електромотор с мощност 218 к.с. Версията с удължен пробег увеличава капацитета на батерията до 73 кВтч, а мощността – до 272 к.с.

Интересно е, че нито един от другите седани, изградени на същата платформа, не се доближава до този пазарен успех. Явно марката Nissan и подобренията, които носи, вършат работа. Дизайнът е изцяло в стила на Nissan и този автомобил не би изглеждал не на място в американски шоурум до новия Leaf. Комбинирането на японски стил с китайски седан може да даде страхотни резултати – достатъчно е да погледнем Mazda 6e, която създава много убедително усещане за истинска електрическа Mazda и освен това се управлява отлично.

Изданието Wheelsboy тества N7 в Китай и съобщава, че това е наистина добър автомобил. Интериорът е семпъл и минималистичен, но изглежда стилно. В купето доминира огромен 15.6-инчов екран на инфоразвлекателната система, подкрепен от мощни процесори, което прави работата с нея бърза и лесна.

Пространството на задните седалки в N7 напомня защо големите седани бяха толкова харесвани. Задната седалка е разположена значително по-високо от предните, което осигурява добра видимост навън. Това означава, че пътниците отзад имат отлична опора за бедрата, а преживяването им не се различава съществено от това в SUV с подобни размери.

Въпреки че задвижването не предлага нищо особено вълнуващо, то е напълно достатъчно за ежедневна употреба. По-мощният от двата двигателя би трябвало да осигури ускорение от 0 до 100 км/ч за около 7 секунди, което е повече от достатъчно за седан, ориентиран към комфорт и пътувания на дълги разстояния. Във версията с удължен пробег автомобилът е напълно способен да се справи с дълъг път, като максималният му пробег по китайския тестов цикъл е 635 км, а обявеният разход на енергия е едва 13.2 кВтч/100 км.

С изключение на Tesla Model 3, електрическите седани не се радват на огромен успех в САЩ. Остава обаче въпросът какво би се случило, ако Nissan добави подобен модел в гамата си, произвеждайки го на местно ниво или внасяйки го от страна с по-ниски мита. Изглежда от Nissan смятат, че пазарът не би проявил интерес, поради което компанията отмени плановете си за два електрически седана, предназначени за САЩ.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации