Nissan обмисля бъдещето на Xterra: Какви са възможните варианти?

Nissan разглежда няколко възможни посоки за завръщането на всъдехода Xterra. Вече е известно, че компанията планира да възроди модела с повишена проходимост, като е потвърдено, че той ще разполага с хибридно задвижване.

Това е логично, тъй като бъдещите автомобили на Nissan и Infiniti ще се предлагат с различни хибридни задвижващи системи. Една от тях е e-Power – сериен хибрид, при който двигателят с вътрешно горене действа единствено като генератор на електричество. Nissan Rogue модел 2027 г. ще бъде първият модел на марката в Северна Америка, който ще получи тази технология с пазарния си дебют в началото на 2027 г.

Nissan обаче има достъп и до plug-in хибриди чрез своя партньор в алианса Mitsubishi. Системата PHEV от Mitsubishi Outlander ще бъде внедрена в Nissan Rogue модел 2026 г., който ще се появи на пазара през първото тримесечие на 2026 г. и ще служи като преходен модел преди представянето на Rogue с e-Power година по-късно. В гамата ще присъстват и стандартни хибриди, както и изцяло електрически автомобили.

Ново поколение Xterra, Pathfinder и Frontier

Xterra ще споделя обща рамна конструкция с редица други автомобили от D-сегмента, включително Nissan Pathfinder, пикапа Nissan Frontier и SUV модели за Infiniti. „Следващото поколение SUV от D-сегмента не може да бъде само с двигател с вътрешно горене“, заяви Понз Пандикутира, ръководител на стратегическото планиране за Nissan в Америка. „Той задължително ще има електрифицирано задвижване. Дали това ще бъде сериен хибрид, паралелна хибридна система или plug-in хибрид – все още не е решено.“

Технологията e-Power е по-подходяща за по-малки автомобили от C-сегмента като Rogue и достъпни модели като Kicks. В тези сегменти клиентите не биха платили по-високата цена за по-голяма батерия.

По-големите модели – Frontier, Pathfinder и Xterra – ще преминат към нова рамна архитектура с V6 двигател, задвижване на четирите колела и достатъчно място за интегриране на по-големи и скъпи батерии.

V6 двигател като ключово предимство

Наличието на V6 двигател ще помогне за отличаването на моделите от конкуренцията. Пандикутира обясни, че ефективността ще дойде от хибридизацията, а не от преминаване към по-малък четирицилиндров двигател. Той добави, че компанията разполага с няколко V6 агрегата, от които може да избира.

Окончателното решение все още не е взето, отчасти защото работата по рамната конструкция не е финализирана. Желанието моделите от D-сегмента да преминат към рамна конструкция е насърчено от успеха на по-големите Nissan Armada и Infiniti QX80. Един от вариантите е да се използва умалена версия на тяхната архитектура. Друг е създаването на изцяло нова платформа. Възможно е да се запазят някои елементи от настоящата платформа на Frontier, но тя е доста остаряла. Следващото поколение шаси трябва да бъде по-леко и пригодено за електрическо задвижване, за каквото настоящият Frontier не е проектиран. Nissan все още проучва как да постигне едновременно горивна ефективност, ниско тегло и възможност за интегриране на хибридна система.

Следващото поколение модели с рамна конструкция ще се произвежда в завода на Nissan в Кантън, Мисисипи. Производството ще започне с Xterra през 2028 г., а останалите модели ще го последват до 2030 г. В миналото заводът произвеждаше пикапа Nissan Titan, чието производство беше прекратено, но продължава да сглобява настоящия Frontier.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации