Настоящото поколение на Nissan Leaf е обект на сервизна акция на пазара в САЩ. Според северноамериканското подразделение на компанията, някои автомобили от модел 2021 г. и 2022 г., оборудвани с порт за бързо зареждане от Ниво 3, имат литиево-йонни батерии, които могат да прегреят по време на такова зареждане.
В документите, подадени до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), се посочва, че проблемните батерии използват клетки от AESC (Automotive Energy Supply Corporation). Първоначално компанията е била съвместно предприятие между Nissan и японската Tokin Corporation.
Днес мажоритарен акционер в AESC е китайският гигант Envision, който е специализиран във възобновяемата енергия. От Nissan твърдят, че в засегнатите батерии може да се получат необичайни литиеви отлагания в клетките, които увеличават електрическото съпротивление. Това от своя страна може да доведе до нежелани колебания в състоянието на заряда.
При зареждане на станция от Ниво 3, повишеното електрическо съпротивление може да предизвика бързо нагряване на високоволтовата батерия, което увеличава риска от прегряване. Поради тази причина от Nissan препоръчват на засегнатите клиенти да се въздържат от зареждане на автомобилите си на такива станции.
Подробности за акцията и наследникът на Leaf
Предварителните уведомления до собствениците ще бъдат изпратени на 24 октомври 2025 г., като Nissan подготвя софтуерно решение, което да сведе до минимум възможността за прегряване. Разбира се, батерия, която поначало не прегрява, би била по-доброто решение, но към момента не е ясно дали проблемът се дължи на производствен дефект.
Сервизната акция засяга както стандартната батерия с капацитет 40 кВч, така и по-голямата с капацитет 62 кВч. Засегнатите автомобили са произведени в периода от 15 юни 2021 г. до 23 май 2023 г. Второто поколение на Leaf за Северна Америка се сглобява в Смирна, Тенеси.
Смята се, че на пазара в САЩ са произведени около 19 077 автомобила с проблемните батерии. В завода в Смирна се произвеждат още моделите Rogue, Pathfinder и Murano, както и QX60 на Infiniti, който е базиран на Pathfinder.
Докато компанията решава проблемите с отиващия си модел, на хоризонта вече се задава неговият наследник. Третото поколение на Leaf е кросоувър с напълно различна архитектура. Освен преминаването към нова каросерия, модел 2026 г. ще използва платформата AmpR Medium и ще разполага с независимо задно окачване вместо досегашната торсионна греда.
Представеният през юни 2025 г. нов Leaf има начална цена от 29 990 долара в САЩ, което го прави един от най-достъпните електрически автомобили за модел 2026 г. Той е оборудван с батерия с капацитет 75 кВч, която осигурява пробег до 488 километра според тестовия цикъл на EPA. Последното поколение на модела разполага и с NACS порт за зареждане.
Интегриран от страната на пътника, NACS портът позволява бързо зареждане от Ниво 3 с мощност до 150 киловата. От Nissan заявяват, че зареждането от 10 до 80 процента при такава мощност отнема около 35 минути.
Последвайте ни в Google News