Nissan ще намали наполовина времето за тестове на автомобили с помощта на AI

Японският производител Nissan си партнира с британската компания Monolith, за да проучи как изкуственият интелект (AI) може да трансформира разработката на автомобили и да намали нуждата от физически изпитания. Системата използва 90 години данни на компанията в комбинация с модерно машинно обучение.

Автомобилният производител от Йокохама обяви тригодишно удължаване на партньорството си със софтуерната фирма. Подписаното споразумение, което вече е в сила до 2027 г., има за цел да намали времето за тестове и да ускори иновациите в европейските операции на Nissan.

Сътрудничеството се основава на успешен пробен период, в който изкуствен интелект е използван за оптимизиране на изпитанията на електрическия модел Nissan LEAF. Сега технологията ще бъде приложена и при бъдещите модели на марката.

Ема Дойч, директор на отдела за клиентски ориентирано инженерство и тестови операции в Техническия център на Nissan в Европа, заяви, че чрез интегрирането на усъвършенствания софтуер на Monolith и десетилетия данни от тестове, компанията може да симулира и валидира представянето на автомобилите със значителна прецизност.

Трансформация в тестовете на автомобили

Иновативният проект използва машинно обучение, за да намали броя на физическите тестове, необходими за всеки автомобил. Технологията също така помага за увеличаване на скоростта на разработка, прецизността и устойчивостта на процеса.

След първоначалното си приложение за валидиране на тестове на Nissan LEAF, технологията с изкуствен интелект на Monolith ще се използва и за бъдещата гама модели на Nissan в Европа.

Дойч допълни, че моделите за машинно обучение, обучени с комбинация от исторически данни от тестове и дигитални симулации, позволяват на компанията да намали зависимостта от физически прототипи. Това значително съкращава времето за разработка и използването на ресурси.

Въз основа на този огромен набор от данни системата ще прогнозира как автомобилите се представят при различни условия, много преди да стигнат до пистата.

Тя обясни, че този подход не само ускорява излизането на продуктите на пазара, но и подкрепя ангажимента на Nissan към иновации и устойчивост. Според нея в бъдеще изкуственият интелект ще играе все по-централна роля в начина, по който компанията проектира, тества и доставя следващото поколение автомобили на своите клиенти по-бързо.

Проектиране, базирано на данни

Според Nissan първоначалните резултати са изключително обещаващи. В една от фазите на сътрудничеството, например, изкуственият интелект на Monolith е използван за тестване на работата на болтовите съединения в шасито на автомобила.

Системата не само е определила оптималния въртящ момент за затягане на болтовете, но е препоръчала и кои допълнителни тестове инженерите трябва да приоритизират. Това е довело до 17% намаление на физическите изпитания в сравнение с традиционните методи.

Ръководството на Nissan вярва, че прилагането на същия процес във всички автомобилни програми може потенциално да намали общото време за тестване наполовина. Д-р Ричард Алфелд, главен изпълнителен директор и основател на Monolith, добави, че мисията на неговата компания е да предостави на инженерите инструменти с изкуствен интелект, които да позволят по-интелигентна и по-бърза разработка на продукти.

Платформата на Monolith използва модели за машинно обучение, обучени с обширни набори от данни от физически тестове и симулации. Тя може да предвижда представянето, да открива аномалии и дори да препоръчва следващия тест в рамките на минути.

В официално съобщение Алфелд обясни, че резултатите от работата с Nissan показват как машинното обучение може да стимулира ефективността и иновациите в автомобилното инженерство, и изрази задоволство от продължаването на съвместната работа.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации