Нов 3.0-литров дизелов двигател за GWM Tank 500 и Cannon Alpha

Ново поколение дизелов двигател с по-голям работен обем ще направи своя световен дебют в Австралия. Той ще задвижва големия всъдеход GWM Tank 500, а най-вероятно и пикапа GWM Cannon Alpha.

Подробности за новия двигател

Планира се обновената версия на Tank 500, която ще се появи на пазара в средата на 2026 г., да включва нов 3.0-литров четирицилиндров турбодизелов двигател. Това ще бъде най-големият дизелов агрегат, предлаган досега в конкурента на Toyota Prado и Ford Everest. Двигателят ще бъде комбиниран ексклузивно с деветстепенна автоматична трансмисия и система за задвижване на четирите колела.

С този ход GWM ще се нареди сред производителите, предлагащи едни от най-големите дизелови двигатели на австралийския пазар, съперничещи си по обем с 3.0-литровия V6 турбодизел, наличен при Ford Ranger и Everest.

По време на технологичното събитие на компанията в Мелбърн, главният технологичен директор на GWM, Никол Ву, заяви, че техните модели Tank и пикап с 3.0-литров дизелов двигател ще направят своя световен дебют именно в Австралия до средата на следващата година.

Ву уточни, че новият двигател ще бъде разработка на базата на 2.4-литровия турбодизел, който в момента се предлага в Tank 300, Cannon и Cannon Alpha в Австралия. Първоначално той няма да разполага с електрическа асистенция.

Все още няма информация за мощността или разхода на гориво, но предвид увеличението на работния обем с около 600 куб. см, може да се предположи, че новият 3.0-литров двигател ще генерира повече от 135 кВт и 480 Нм, с които разполага настоящият 2.4-литров агрегат.

Пазарно позициониране и стратегия

Първоначално Tank 500 дебютира ексклузивно с хибридно задвижване, комбиниращо 2.0-литров бензинов турбодвигател и електромотор. Сега моделът се предлага и с плъгин хибридна система със същия 2.0-литров двигател, която генерира 300 кВт и 750 Нм и е налична и при Cannon Alpha. Очаква се новият по-голям дизелов двигател да замени 2.4-литровия турбодизел в пикапа, вероятно срещу по-висока цена.

В същото време въвеждането на този двигател може да намали базовата цена на Tank 500, която в момента започва от 66 490 австралийски долара за версията Hybrid Lux.

Възможно е новият агрегат да намери място и в по-големия и луксозен Tank 700, чието предлагане на австралийския пазар все още не е потвърдено.

Бъдещето на дизела според GWM

От GWM заявиха, че следват „многопосочен подход“ към задвижващите системи – стратегия, сходна с тази на пазарния лидер Toyota. Компанията вече обяви нови електрически (EV), хибридни (HEV), плъгин хибридни (PHEV) и дизелови модели.

Въпреки това, за разлика от Toyota Australia, чийто ръководител наскоро прогнозира края на дизеловите двигатели, от GWM смятат, че те имат бъдеще.

Маркетинговият директор на GWM Australia, Стив Макайвър, заяви пред местни медии, че според него дизелът няма да изчезне скоро от австралийския пазар. Той добави, че дизеловите двигатели ще продължат да играят важна роля за компанията.

Макайвър обясни, че ключът към успеха е способността на марките да разработват начини за компенсиране на евентуалните санкции, които дизеловите автомобили могат да получат. Той визираше финансовите глоби, наложени от австралийското правителство за неспазване на новите регулации за емисии (NVES), които влязоха в сила тази година.

Той изрази увереност, че GWM ще бъде в добра позиция спрямо новите изисквания благодарение на бъдещите си задвижващи системи и ще запази своето конкурентно предимство.

Докато Toyota планира да пусне първата хибридна версия на LandCruiser през 2026 г. и очаква водородът да замени дизела след около десетилетие, GWM отново има различна прогноза. Според Макайвър водородните технологии са все още далеч в бъдещето, като пред тях стоят сериозни предизвикателства, свързани с инфраструктурата и съхранението.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации