Нов колективен иск във Великобритания възражда скандала „Дизелгейт“

Пет автомобилни производители бяха определени от съда като основни ответници по ново дело, като се очаква още девет компании да бъдат съдени в зависимост от изхода на първоначалния процес.

Контекст на скандала

Всичко започна през септември 2015 г., когато Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) за първи път обвини Volkswagen, че използва софтуер в автомобилите си, за да манипулира тестовете за вредни емисии в лабораторни условия.

По това време Volkswagen рекламираше новото си поколение модели като „чисти дизели“, но последвалите пътни тестове установиха, че автомобилите отделят значително повече токсични емисии на азотен оксид в реални условия в сравнение с лабораторните резултати.

Последици за Volkswagen

Смята се, че скандалът е струвал на Volkswagen Group приблизително 57 милиарда австралийски долара под формата на глоби, компенсации и програми за обратно изкупуване на автомобили в световен мащаб. Тази сума включва и рекордна глоба от 125 милиона австралийски долара, платена на австралийското правителство.

Вследствие на скандала Volkswagen прекрати производството на дизелови двигатели за повечето си леки автомобили. В момента компанията предлага само шест дизелови модела в Австралия – предимно лекотоварни ванове и пътнически бусове, както и пикапът Amarok, който се произвежда съвместно с Ford.

Представители и на петте автомобилни производители, замесени в последния колективен иск във Великобритания, излязоха с изявления, в които отричат да са извършили каквито и да било нарушения.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации