Нов патент на Stellantis обещава да повиши безопасността на EV батериите

Въпреки че Stellantis се отказа от планирани електромобили като изцяло електрическия Ram REV и върховия Dodge Charger Daytona R/T, компанията не спира да работи по нови технологии. Наскоро получен патент описва иновативна система за предотвратяване на пожар, базирана на пяна и вградена директно в батерийния пакет на електромобила.

Неоспорим факт е, че електрическите автомобили се запалват значително по-рядко от своите аналози с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това, няколко нашумели случая с ранни модели на Tesla и лошо управлявано изтегляне на първото поколение Chevy Bolt създадоха трайна връзка между „електромобил“ и „пожар“ в съзнанието на много потребители. Новата технология на Stellantis е насочена именно към тези, които изчакват по-добри решения за безопасност, преди да преминат към електрически транспорт.

Новопатентованата система за безопасност е проектирана да спре верижната термална реакция (пожар), преди тя да може да се разпространи в целия батериен пакет.

Как работи системата

За разлика от пасивните бариери или системите за овладяване на вече възникнал проблем, методът на Stellantis действа проактивно. Той използва стратегически разположени канали с пяна и механизми за активиране. Когато в дадена клетка бъде засечена необичайна температура, системата незабавно „наводнява“ засегнатата зона с високоизолационна пяна. Това изолира проблемната клетка и драстично забавя или напълно спира верижната реакция, която води до цялостен отказ на батерията.

Системата разчита на вече съществуващите температурни сензори в батерийния пакет. Тя изглежда като напълно приложимо решение на проблем, който, макар и рядък, съществува и създава притеснения у по-предпазливите потребители, които тепърва навлизат в света на новите технологии.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации