Британската компания Analogue Automotive представи VHPK – впечатляващ нов прочит на класическия Lotus Elise S1, който тежи едва 600 кг и разполага с централна позиция за водача.

Проектът е обявен по случай 30-годишнината от представянето на емблематичния спортен автомобил и черпи вдъхновение от състезателните модели Sport Elise, участвали в шампионата Autobytel Lotus в началото на хилядолетието.

Подобно на тези състезателни коли, водачът седи точно в центъра на кокпита, като интериорът е модифициран с множество компоненти от въглеродни влакна.

Каросерията също е изцяло заменена с карбонова, а спирачната сила е подобрена чрез нов комплект карбон-керамични дискове, което допълнително намалява неподресорната маса.

Централно е разположен двигателят K-Series на Rover, който оригинално задвижва Elise, но работният му обем е увеличен, а вътрешните компоненти са заменени с ковани и фрезовани части.

Според Analogue Automotive тези подобрения са довели до мощност от над 250 к.с., което осигурява съотношение мощност-тегло над 400 к.с. на тон. Това е повече от двойно в сравнение с оригиналния Elise, който предлага 163 к.с. на тон.

Планирано е производството на общо 35 бройки, като поръчките ще стартират през следващата година. Цените все още не са обявени, но предвид че по-малко екстремният модел на компанията, Analogue Supersport, се оценява на шестцифрена сума, очаква се VHPK значително да я надхвърли.

Когато Autocar се състезаваше в шампионата Autobytel

Повече от две десетилетия по-късно шампионатът Autobytel Lotus е почти забравен. Изданието Autocar обаче е участвало в състезанието през 2001 г., което дава представа какво може да се очаква от VHPK.

Кореспондентът Крис Харис е отбелязал, че времената за обиколка на моделите Elise на пистата „Крофт“ са били „много близки до тези на пълноценните състезателни автомобили от BTCC“ и че колите „са се усещали и изглеждали като истински състезателни машини“.

Със страхотното си сцепление, спирачна сила и характерна централна позиция на водача, състезателният Autobytel Sport Elise се е усещал като „умален състезателен автомобил от Група C“, пише Харис.

, ,

Подобни публикации