Френската компания Cixi разработва превозно средство, което комбинира педали, електрическа мощност и напълно затворено купе, за да предложи алтернатива на традиционния градски транспорт.
Велосипедите са чудесни за неделна разходка, но като ежедневен транспорт имат своите недостатъци. Те не предпазват от дъжд и вятър и нямат достъп до магистралите. В опит да реши тези проблеми, френската компания Cixi разработва Vigoz – триколка с педали, подпомагана от електрически двигател, която е легална за движение по всички пътища.
Vigoz е близък по концепция до малки градски автомобили като Mobilize Duo, Citroen Ami и Fiat Topolino, но е значително по-бърз. С максимална скорост от 120 км/ч, той се класифицира в категория L5, което му позволява да се движи по всички обществени пътища и магистрали във Франция, а в зависимост от местните регулации – и на други пазари.
Комбинация от педали и мощност
В основата на триколката е системата за въртене на педали без верига PERS, разработена от Cixi. Тя позволява на водача да влияе на ускорението или спирането с крака по по-естествен начин. Съпротивлението на педалите може да се регулира според предпочитанията, като предлага леко усилие или по-интензивна тренировка.
Разбира се, задвижването се подпомага от електрически мотор, а монтираната в пода батерия с капацитет 22 кВтч осигурява пробег от около 160 км. Активното използване на системата за генериране на енергия при спиране и по-голямото участие с педалите могат да увеличат този пробег. Пълното зареждане от стандартен домашен контакт отнема около 6 часа.
Компактен, но интелигентен дизайн
Vigoz има две колела отпред и едно отзад, като разполага с активен механизъм за накланяне за по-добра управляемост. Напълно затвореното купе осигурява добра аеродинамика и защита от атмосферните условия, а оборудването включва LED светлини, чистачки и две странични врати. Отзад има открита товарна зона с колани, която предлага място за малки товари.
Вътре има място за водач и един пътник. И двете седалки са оборудвани с триточкови предпазни колани, а на задната има Isofix стойки за детско столче. Идеята за превоз на малко дете по магистрала в подобна машина обаче изглежда доста спорна. Вместо волан, Vigoz остава верен на своята велосипедна същност и използва кормило с вградени спирачки.
Според Cixi, Vigoz е проектиран за експлоатационен живот от поне 15 години, преди да бъде рециклиран. Това е постигнато благодарение на здравото шаси, сменяемите панели на каросерията, лесния достъп до компонентите за ремонт и дори онлайн актуализации на софтуера.
Само с абонамент, без покупка
За съжаление, Vigoz все още не може да бъде закупен. Cixi първо трябва да създаде работещ прототип с готов за производство дизайн, преди да започне серийното сглобяване във Франция. Прототип на модела вече е тестван при скорост от 100 км/ч и е преминал успешно т.нар. „лосов тест“. Когато най-накрая се появи на пътя, Vigoz няма да се предлага за продажба, а само чрез абонаментна услуга. Цените ще бъдат обявени след финализиране на производствените разходи.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Кибератаката срещу JLR: предупреждение за производителите на електромобили

CEVA Logistics стартира програма за рециклиране на батерии за електромобили в Европа

BYD Dolphin Surf дебютира в Южна Африка като най-достъпния електромобил
