Корейският производител вече предлага едни от най-добрите електромобили, а сега намаляването на разликата с Waymo се превръща в основен приоритет.
Hyundai далеч не е новак в света на автономното управление. Компанията има съвместно предприятие с доставчика на автомобилни компоненти Aptiv, наречено Motional, което тества прототипи на автономен Ioniq 5 в няколко града, включително Лас Вегас, Питсбърг, Лос Анджелис и Сингапур. Освен това Hyundai доставя Ioniq 5 и на други услуги за автономни превози като стартъпа Avride, а скоро и на Waymo. Корейската компания притежава и гиганта в роботиката Boston Dynamics и работи за интегриране на повече автоматизация в своите заводи.
Разработването на цялостна вътрешна платформа за автономно управление обаче се разглежда като ключов фактор за бъдещето на мобилността. Това е и важен двигател за интереса на инвеститорите, особено на фона на очакванията за забавяне на продажбите на електромобили през 2026 г. В краткосрочен план шофьорите вече показват готовност да плащат за абонаментни услуги като Super Cruise на GM и BlueCruise на Ford.
В дългосрочна перспектива повечето автомобилни производители, които се стремят да бъдат нещо повече от компании за коли, осъзнават нуждата от централизирана, свързана и автоматизирана платформа. Тя би могла да задвижва всичко – от индивидуални роботизирани таксита до цели автопаркове от безпилотни совалки. Тъй като тези системи ще разчитат предимно на електрически автомобили, които са по-добра основа за автономни технологии, това сливане на изкуствен интелект (AI), електромобили, софтуер и роботика вероятно ще стимулира и бъдещото разпространение на електрическия транспорт.
Изглежда, че Hyundai напълно разбира тази тенденция. Компанията обяви, че след няколко седмици, по време на изложението CES, ще представи своята „Стратегия за AI и роботика“. Тя включва нов хуманоиден робот от Boston Dynamics, разработки в областта на машинното самообучение и нови подходи към автоматизацията на заводите.
Последвайте ни в Google News