Новата луксозна марка на Toyota ще засенчи Lexus

Toyota разкри първи подробности за новия Century, но този път ултралуксозният модел се обособява в самостоятелна марка от най-висок клас, която ще бъде позиционирана над Lexus.

Еволюцията на Toyota Century в ултралуксозна марка

Откакто представи първия си автомобил през 1989 г., Lexus се превърна в една от най-големите луксозни марки в световен мащаб. Това обаче не е единственият луксозен бранд, който Toyota предлага.

Моделът Century съществува още преди Lexus. Представен за първи път през 1967 г., за да отбележи 100-годишнината от рождението на основателя на Toyota, Сакичи Тойода, Century е най-луксозният автомобил на компанията.

Оттогава той се е превърнал в символ на престиж в Япония и е предпочитан избор за високопоставени японски мениджъри като автомобил с шофьор. През 2023 г. Toyota представи новия Century под формата на SUV, изграден на базата на най-новата plug-in хибридна (PHEV) система на компанията.

Сега ултралуксозният модел на Toyota се развива отново и ще се превърне в самостоятелна марка, позиционирана над Lexus. Този път тя ще се продава и на международните пазари.

По-рано тази седмица Toyota показа първи кадри на новия Century, който ще се конкурира с марки от най-висок клас като Rolls-Royce и Bentley.

Според информацията решението Century да се обособи като отделна марка е взето, след като бившият изпълнителен директор на Toyota, Акио Тойода, е изразил загриженост относно мястото на ултралуксозния модел в гамата на компанията.

Тойода обясни, че досега мястото на Century в компанията не е било ясно. Той добави, че докато международните марки са резултат от сливането на компании с различни корени, всички марки на Toyota, с изключение на Daihatsu, имат общ произход.

Бившият ръководител на Toyota сравни Lexus с „най-големия син“, а Toyota – с „втория син“, като добави, че Lexus е имал усещането, че трябва да носи отговорност като първороден.

Тойода заяви, че преди е предлагал да се създаде марка над Lexus, но тъй като Toyota е производител на масови автомобили, компанията се фокусира върху модели, които се продават в големи количества. Той допълни, че когато става въпрос за автомобили от по-висок клас, дори Lexus трябва да надскочи себе си.

Той добави, че след като Toyota разполага със Century, ги е посъветвал да го позиционират именно по този начин. Какво означава това за Lexus? Според главния бранд директор на Toyota, Саймън Хъмфрис, марката Lexus „ще бъде по-свободна да действа“.

Хъмфрис добави, че Lexus ще продължи да поема предизвикателства като пионер, докато Century ще заеме мястото си на пазара от най-висок клас като „върха на върховете, единствен по рода си“.

Toyota показа няколко автомобила, които ще дебютират по-късно този месец на автомобилното изложение в Япония през 2025 г. Сред тях са концептуалният Lexus LS, шестколесен миниван, електрическа Corolla и новият Century.

Автомобилното изложение в Япония започва на 30 октомври 2025 г., но дните за пресата стартират на 29 октомври, така че скоро се очакват повече подробности.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации