Новата Toyota Corolla ще получи хибридна система от следващо поколение и по-нисък разход

Toyota разработва и нов четирицилиндров турбо двигател с мощност близо 400 к.с., който ще задвижва бъдещите спортни GR модели.

Концептуалният модел на Toyota Corolla, който дебютира на автомобилното изложение в Токио, постави основите за бъдещата версия на автомобила, а вече са известни и повече подробности за вариантите на задвижване. Хибридната система от следващо поколение на Toyota ще включва нов електромотор и 1,5-литров бензинов двигател, като целта е разходът на гориво да се подобри с 10 до 20 процента.

Впечатляващият външен вид на концепта беше основната тема на разговорите след представянето му. Въпреки че от Toyota заявиха, че прототипът е базиран на бъдеща платформа, съвместима с множество задвижващи системи, по време на премиерата не беше предоставена конкретна информация. Впоследствие обаче ръководители и инженери разкриха повече подробности за следващото поколение двигатели на компанията, които ще намерят място в бъдещата Corolla и други модели.

Хибридна система от ново поколение на Toyota

За разлика от много други производители, Toyota не се е фокусирала изцяло върху представянето на нови електрически автомобили. Бъдещата Corolla също се очаква да има изцяло електрическа версия, но компанията показа и прототип на нова хибридна система. Ръководителят на отдела за задвижващи системи в Toyota, Такаши Уехара, разказа за новия 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател и придружаващата го хибридна технология.

Той заяви, че новата система е по-лека от тази, която ще замени, и прогнозира, че ще генерира обща мощност от 134 к.с. От тях двигателят с вътрешно горене ще осигурява 94 к.с., а новият 30-киловатов електромотор ще добавя останалите 40 к.с. Според него бъдещата хибридна система ще подобри икономията на гориво с между 10 и 20 процента.

Въпреки ниската предница на концептуалния модел, инженерите уверяват, че новият двигател ще се побере безпроблемно. Стана ясно също, че 1,5-литровият агрегат може да бъде оборудван с турбокомпресор, а бъдещите версии със задвижване на всички колела вероятно ще разполагат с допълнителен електромотор на задната ос.

Нов турбо двигател за феновете на GR

Ръководството на Toyota ясно показва, че има специално отношение към двигателите с вътрешно горене. „Toyota трябва да бъде компания, която произвежда двигатели с вътрешно горене до самия край“, заяви главният технологичен директор на компанията, Хироки Накаджима. „Обичам моторните спортове и миризмата на бензин.“

Ето защо, макар да инвестира в електрически, хибридни и водородни технологии, Toyota влага средства и в нова задвижваща система, ориентирана към моторните спортове. Става дума за нов 2,0-литров турбо двигател с четири цилиндъра, който се разработва за спортното подразделение Gazoo Racing. Този двигател ще може да се монтира и в GR Corolla, която в момента разполага с 1,6-литров трицилиндров турбо двигател с мощност 300 к.с. Такаши Уехара сподели, че новият GR двигател ще може да достигне мощност до 395 к.с. Той добави, че преминаването от три към четири цилиндъра ще подобри и плавната работа на агрегата.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации