Porsche изглежда ще поддържа жив пламъка на 718 с двигатели с вътрешно горене, добавяйки обрат, който ентусиастите ще харесат. Според подробен доклад на Autocar, новите върхови версии на Cayman и Boxster може да използват вариант на шестцилиндровия боксерен двигател от 911. Този ход би приближил дуото със средно разположен двигател на Porsche до иконата на марката, докато напълно електрическият 718 се подготвя за пазара.
Двигател от 911 GTS за новите Boxster и Cayman
Тази промяна не се случва в изолация. Наскоро Porsche преразгледа продуктовия си план, като забави част от въвеждането на своите електрически модели и замрази разработването на по-голям електрически SUV в полза на двигатели с вътрешно горене и плъгин хибриди. Компанията предупреди инвеститорите за възможен удар върху печалбите, докато пренастройва своите срокове и платформи.
Още по-тясна връзка между 718 и 911
Има няколко регулаторни и времеви фактора, които трябва да се вземат предвид. Porsche вече потвърди, че производството на настоящата бензинова гама 718 ще приключи около октомври 2025 г. Причината е, че новите правила на ЕС и изискванията за киберсигурност правят продажбата на актуалните автомобили в Европа невъзможна. В същото време скорошни публикации твърдят, че следващото поколение 718 отново ще предлага бензиново задвижване наред с електрифицираните варианти. Пуристите могат да си отдъхнат.
Как Porsche биха защитили икономическата логика зад подобен ход? Чрез по-тясното интегриране на моделните линии 911 и 718. Това е ключов момент, тъй като компанията пренасочва средства след спирането на своята специализирана електрическа платформа „Sport“ и отлагането на някои изцяло електрически премиери за следващото десетилетие. Повече споделени компоненти биха означавали по-малко главоболия с разработката на уникални части и в крайна сметка повече време на пистата за всички ентусиасти.
Последвайте ни в Google News