Агресивните прототипи подсказват за промяна в стратегията на Subaru за спортни автомобили и са придружени от версии с повишена проходимост на серийни модели.
Един по един големите японски производители разкриват своите премиери на автомобилното изложение Japan Mobility Show 2025. Този път в центъра на вниманието е Subaru, като фокусът пада върху две концепции с емблемата STI – едната напълно електрическа, а другата с дизайн на хечбек с пет врати.
За тазгодишното събитие автомобилният производител е разделил представянето си на две отделни теми – „Спорт“ (Performance) и „Приключение“ (Adventure), обединени под мотото „Управлявай разликата със Subaru“.
Концепциите STI
Начело на експозицията са две световни премиери от STI – концепциите Performance-E и Performance-B. Performance-E е изцяло електрически модел, описан като „оглавяващ новото поколение на Subaru“, което подсказва, че може да се превърне в бъдещ сериен автомобил – вероятно електрически наследник на Levorg.
Според Subaru, Performance-E „съчетава вълнуващи естетически пропорции с изключителна аеродинамика и практичност“. Концепцията се отличава с остри линии на каросерията, дръзки LED фарове и големи отвори в бронята, а силуетът ѝ клони към спортно комби.
Скосената линия на покрива завършва със спойлер тип „патешка опашка“ с два вертикални елемента вместо конвенционално задно крило, както и с голям дифузьор със стоп-светлина в стил Формула 1. Друг интересен детайл са аеродинамичните капаци на джантите със златисто покритие, които контрастират с черните лети джанти и червените спирачни апарати.
Електрическата концепция обещава „удобно за водача оформление и комфортен, просторен интериор“, като същевременно включва „различни иновативни технологии“ за „интуитивно и вълнуващо шофиране“. Subaru сподели и компютърни графики на архитектурата, разкриващи монтирана в пода батерия, преден и заден електромотор и спортно окачване.
Втората премиера, концепцията Performance-B STI, залага на двигател с вътрешно горене. Тя е описана като разширяваща гамата от спортни опции на Subaru, което също ни кара да вярваме, че може да се превърне в сериен модел.
Този „хотхеч“ (мощен спортен хечбек) изглежда като високопроизводителна версия на актуалния хечбек Impreza, издигната до славата на STI. Автомобилът разполага с широки калници с интегрирани вентилационни отвори, отвор на предния капак, преработени брони с по-големи въздухозаборници и по-широка радиаторна решетка с червена ивица. Налице са също огромно задно крило и доста сложен дифузьор без видими ауспухови тръби.
Агресивният бодикит, в комбинация с летите джанти, обути в гуми с висок профил, му придава вид на автомобил, готов за пистата. Под капака се крие боксеров двигател, съчетан със системата Symmetrical All-Wheel Drive на Subaru, въпреки че няма информация за мощността.
Макар да не е сигурно дали Subaru ще пусне този „хотхеч“ в производство, подобен модел би напомнил за третото поколение WRX STI от 2008 г. и би могъл да се конкурира с Toyota GR Corolla като концепция и дух.
SUV модели, готови за приключения
В приключенската част на щанда Subaru показва прототипи на изцяло електрическия кросоувър Trailseeker (E-Outback), новия Forester Wilderness и най-новия Outback Wilderness.
И трите модела ще направят своя дебют в Япония, оборудвани с опционални аксесоари за дейности на открито. Trailseeker е с багажна кутия на покрива, Forester носи две големи канута, а Outback разполага с багажник на покрива с носач за велосипед.
Комбинация от ретро и дива природа
Експозицията се допълва от Family Huckster – преработено комби Subaru GL от 1983 г., оборудвано с впечатляващи спортни и аеродинамични подобрения.
Последвайте ни в Google News