Новият BMW iX3 направи своя северноамерикански дебют в Ню Йорк

След световната си премиера на изложението IAA Mobility 2025 в Мюнхен по-рано този месец, изцяло новото BMW iX3 направи своя дебют и в Северна Америка. Това се случи на специално събитие в Bathhouse Studios в Ню Йорк в неделя, 21 септември 2025 г. Моделът е първият представител на новото поколение автомобили на BMW, наречено „Neue Klasse“ (Нов клас).

Представен от д-р Йоахим Пост, член на управителния съвет на BMW Group, отговарящ за разработките, спортният SUV BMW iX3 е не просто първият сериен модел от „Neue Klasse“, а поглед към една изцяло нова ера за марката.

Д-р Йоахим Пост заяви, че BMW iX3 е много повече от един автомобил. Като първи представител на „Neue Klasse“, той поставя нови стандарти в индустрията по отношение на потребителското изживяване, дигитализацията, динамиката на управление и принципите на кръговата икономика. Тези характеристики ще бъдат интегрирани в цялата гама автомобили на компанията и ще поставят началото на нова ера за BMW.

През следващите две години BMW планира да пусне на пазара близо 40 нови и обновени модела, които ще включват дизайнерския език, технологиите и динамиката на управление на „Neue Klasse“.

BMW Panoramic iDrive: Първи по рода си потребителски интерфейс

BMW iX3 разполага с напълно нов потребителски интерфейс, който ще бъде основа за всички бъдещи модели на BMW. Наречен BMW Panoramic iDrive, той променя изцяло взаимодействието с автомобила, като балансира между дигитални функции и физически елементи и издига интуитивното управление на ново ниво. Акцент в системата е първият по рода си дисплей BMW Panoramic Vision, който прожектира важна информация по цялата основа на предното стъкло.

Най-важната информация за шофирането се показва директно в зрителното поле на водача. Същевременно той може да персонализира съдържанието в централната и дясната част на BMW Panoramic Vision чрез централния 17,9-инчов дисплей. BMW е подала няколко патентни заявки за проекционните технологии, използвани в двата дисплея, което подчертава вложените в тях иновации.

Нови стандарти за ефективност, пробег и скорост на зареждане

Със шестото поколение на технологията BMW eDrive, прогнозен пробег до 640 км (според предварителни тестове на BMW AG, базирани на стандартите на EPA) и максимална мощност на зареждане от 400 кВт, новото BMW iX3 поставя нови стандарти за ефективност, пробег и скорост на зареждане.

Новата концепция за високоволтова батерия с литиево-йонни цилиндрични клетки също постига значителен напредък. Енергийната плътност на клетъчно ниво е с 20% по-висока в сравнение с петото поколение на технологията BMW eDrive, което позволява и 30% увеличение на скоростта на зареждане. Максималната мощност на зареждане от 400 кВт позволява на потребителите да добавят пробег от близо 280 км само за 10 минути на 800-волтова DC зарядна станция. Високоволтовата батерия може да се зареди от 10 до 80% от капацитета си само за 21 минути.

За да осигури възможно най-доброто изживяване при зареждане, новото BMW iX3 ще бъде стандартно оборудвано с порт за зареждане, съвместим със северноамериканския стандарт (NACS). Това ще предостави на собствениците на iX3 достъп до голямата мрежа Supercharger, а стандартният адаптер за комбинирана система за зареждане (CCS) ще запази достъпа и до други доставчици.

Динамика на управлението

Нова архитектура на електрониката и софтуера, включваща четири високопроизводителни „суперкомпютъра“, прави първия модел от „Neue Klasse“ по-интелигентен и по-добре подготвен за бъдещето от всякога. Технологията за управление на задвижването и динамиката, наречена „Heart of Joy“, пренася характерните черти на марката в новото поколение, като осигурява ненадминат баланс, сигурност и прецизност, докато най-новите системи за автономно шофиране оптимизират взаимодействието между човек и автомобил.

Нов дизайнерски език

Новото BMW iX3 въвежда нов дизайнерски език за BMW, който ще се разпространи в цялата гама на марката с представянето на нови модели и варианти. Този нов подход към формите предлага много модерна интерпретация на оригиналния и траен стил на BMW. Поради тази причина новият дизайнерски език, използван в iX3, е регистриран за цялостна защита на дизайна.

Моделът има характерните пропорции на BMW SUV, съчетани с авторитетното присъствие на модел от серията X, и се отличава с изчистени повърхности, които подчертават четирите колела. Архитектурата, създадена специално и само за електрически автомобили, позволява изключително благоприятно съотношение между външни размери и вътрешно пространство.

Фокус върху устойчивостта

По време на събитието BMW представи серия от дискусии и експонати, фокусирани върху ключовите принципи на „Neue Klasse“, с акцент върху дизайна, технологиите и подхода на компанията за намаляване на емисиите по цялата верига на стойността.

Новото BMW iX3 демонстрира цялостния подход на BMW Group към устойчивостта на продукта през целия му жизнен цикъл. По време на разработката са приложени мащабни мерки във веригата на доставки, производството и фазата на употреба, насочени към опазване на ресурсите и намаляване на екологичния отпечатък на модела.

Централен фокус в този подход е увеличеното използване на иновативни и рециклирани материали. Например, 30% от вторичната суровина, използвана за капака на двигателния отсек и отделението за съхранение под предния капак, е рециклирана морска пластмаса. Този материал се състои от стари рибарски мрежи и въжета, което предотвратява потенциалното им изхвърляне в океана.

За първи път BMW Group показа и покрив от естествени влакна (Natural Fiber Roof), разработен в сътрудничество с швейцарската компания за чисти технологии Bcomp. Bcomp използва композити от естествени ленени влакна за създаване на по-устойчиви и леки автомобилни части, които могат да заменят конвенционалните компоненти от въглеродни влакна. Въглеродният отпечатък от производството е намален с около 40%, включително при отчитане на края на жизнения цикъл. След успешната им употреба в някои състезателни модели на BMW, тези иновативни композити вече са готови и за серийните M модели.

Освен това BMW Group представи и два изследователски проекта за бъдещи устойчиви материали: седалката M Visionary Materials Seat Evo и бронята Bumper. Първият е еволюция на концепция, представена миналата година, и демонстрира как принципите на кръговия дизайн с рециклируеми мономатериали и вторични суровини могат да се приложат към интериорни компоненти.

Разработен с партньорите от FSCM, проектът Bumper е пример за бъдещи устойчиви материали за автомобили и изследва как употребявани автомобилни брони могат да бъдат събирани, обработвани и частично преформовани в нови компоненти, подобрявайки кръговата икономика на материалите в автомобилната индустрия.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации