BYD представи поредния си нов модел – Seal 6 DM-i. За разлика от много нови автомобили на пазара, той е класически седан, който се предлага и във версия комби – първата в историята на марката. Този ход представлява интересна алтернатива в доминирания от SUV автомобили сегмент.
Хибридна технология от ново поколение
Seal 6 DM-i използва усъвършенстваната хибридна технология на BYD. Системата работи в двоен режим, като през по-голямата част от времето автомобилът се движи като електромобил. Колелата се задвижват от електрически мотор, а 1,5-литровият бензинов двигател служи предимно за зареждане на батерията тип Blade чрез инвертор.
Версии, мощност и впечатляващ пробег
Моделът се предлага в две основни конфигурации. Версията Boost е оборудвана с батерия с капацитет 10,08 кВч и системна мощност от 135 кВ. При нея седанът постига хибриден пробег до 1500 км, докато комбито (Touring) изминава до 1350 км.
Нивото на оборудване Comfort разполага с по-голяма батерия от 19 кВч и системна мощност от 156 кВ. Това осигурява по-голям пробег изцяло на ток – 105 км за седана и 100 км за комбито. Общият хибриден пробег при тази версия достига 1454 км за седана и 1505 км за комбито.
Първи впечатления зад волана
Тестовият автомобил е във версия Comfort, която разполага с 210 к.с. и въртящ момент от 300 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,5 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Според BYD, комбинираният разход на гориво е едва 1,25 л/100 км, а емисиите на CO2 са само 34 г/км, макар тези стойности да изискват потвърждение при по-продължителен тест.
На пътя Seal 6 DM-i се усеща като електрически автомобил. Двигателят с вътрешно горене се чува само при рязко ускорение или в спортен режим. Благодарение на по-ниския център на тежест, управляемостта е добра. Воланът е лек и не предлага много обратна връзка, което определя модела по-скоро като семеен автомобил, отколкото като машина за динамично шофиране.
Зареждане и практичност
Версиите Boost поддържат зареждане с променлив ток (AC) с мощност 3,3 кВ, като пълното зареждане на батерията отнема около три часа. Моделите Comfort поддържат 6,6 кВ AC зареждане, което съкращава времето до 2,7 часа. Те могат да се зареждат и на бързи DC станции с мощност до 26 кВ, като заряд от 30% до 80% отнема 23 минути. Seal 6 DM-i поддържа и функцията Vehicle-to-Load (V2L), която позволява на батерията да захранва външни устройства.
Комби версията е по-практичният избор с багажник от 500 литра, който нараства до 675 литра при товарене до тавана и до 1535 литра при сгънати седалки. Седанът също предлага добро товарно пространство – 491 литра, което се увеличава до 1370 литра при сгъване на задните седалки в съотношение 40:60.
Интериор и технологии
Интериорът на двете версии е идентичен. Централно място на таблото заема голям екран на инфоразвлекателната система – 12,8-инчов при ниво Boost и 15,6-инчов при Comfort. Характерна за марката е функцията за завъртане на екрана от хоризонтално във вертикално положение с натискането на един бутон.
Луксозен интериор и оборудване
Седалките са тапицирани с веган кожа, като предните разполагат с електрическо регулиране, функция за запаметяване на позицията, както и с вентилация и отопление.
Версиите с ниво на оборудване Comfort се предлагат с панорамен стъклен покрив, който изпълва купето с естествена светлина и може да се отваря.
Системи за безопасност и асистенти за водача
Seal 6 DM-i е оборудван с най-новите технологии за безопасност и подпомагане на водача. Това означава, че автомобилът постоянно ще ви предупреждава с известие „Дръжте очите си на пътя“. Системата обаче е прекалено чувствителна, което я прави по-скоро дразнеща.
Функциите за подпомагане на водача включват предни и задни паркинг сензори, камера за заден ход и 360-градусови камери, адаптивен круиз контрол, следене на сляпата зона, предупреждение за напречен трафик отзад и асистент за поддържане на пътната лента. Налични са също така системи за предупреждение при опасност от сблъсък отпред и отзад, както и предупреждение при отваряне на врата.
Пазарна премиера и цени
BYD Seal 6 DM-i ще се появи на пазара в началото на следващата година, но все още няма информация за цените в Ирландия. За ориентир, във Великобритания стартовата му цена е 33 990 британски паунда.
Последвайте ни в Google News