Новият DS No.4 (2025): Комфорт преди всичко

Първи впечатления от хечбек, който залага на удобството, а не на спортните амбиции

DS No.4 продължава линията на своя предшественик DS 4 като освежаваща алтернатива на пазара на премиум семейни хечбек автомобили. Моделът целенасочено се отказва от спортния характер в полза на комфорта и отличителния дизайн. С добавянето на изцяло електрическо задвижване, No.4 става по-добър от всякога, но се изправя пред сериозна конкуренция. За да бъде избран, той трябва наистина да впечатли със своята визия и качество на возията.

В DS тече не толкова революция, колкото целенасочена промяна. Френската марка преминава от просто номериране на моделите си към нова стратегия с името „No“. Последен тази промяна получава No.4 – обновена версия на досегашния DS 4. Това обаче далеч не е най-важният аспект на новия модел. За първи път семейният хечбек на DS се предлага с изцяло електрическо задвижване във версията E-Tense.

От DS заявяват, че това дава на No.4 предимство пред конкурентни премиум модели като Audi A3, BMW Серия 1 и Mercedes A-Class, тъй като нито един от тях не предлага електрически вариант. В същото време обаче DS No.4 E-Tense се изправя срещу изцяло нови съперници – от по-високите нива на оборудване на Volkswagen ID.3 и Cupra Born до базовия Tesla Model 3.

Задвижване и динамика

Новият външен дизайн на No.4 очевидно се стреми да имитира флагмана No.8, който е базиран на архитектурата STLA Medium на Stellantis. Въпреки това DS No.4 използва същата платформа EMP2 като стария DS 4. Това означава, че задвижването на DS No.4 E-Tense е вече познато, тъй като се използва и в наскоро обновения Peugeot E-308.

Техническите данни на DS No.4 E-Tense не са революционни, но са конкурентни. Независимо дали става дума за базовото ниво на оборудване Pallas или тествания от нас вариант Etoile, пробегът е около 450 км. В днешно време всеки семеен електрически автомобил с пробег под 500 км буди известно съмнение. По време на теста в Порто и околностите, автомобилът постигна ефективност от около 16,4 кВч/100 км, което предполага реален пробег от едва 355 км.

Това не би било сериозен проблем, ако скоростта на зареждане беше водеща в класа. С максимална мощност от 100 кВ, зареждането от 0 до 80% отнема 31 минути, което не е впечатляващо. Въпреки това, след като изпробвахме и версиите с новото хибридно задвижване със 145 к.с. и plug-in хибрида (който вече има по-голяма батерия), стигнахме до извода, че изцяло електрическият вариант е най-подходящ.

DS се цели директно в премиум сектора, което стана ясно от честите сравнения с Mercedes и BMW по време на представянето. Поради тази причина безшумното задвижване с изобилие от въртящ момент, но без спортни претенции, изглежда като най-логичното решение. Електрическата мощност пасва идеално на характера на No.4.

Усещане зад волана

В градски условия предно разположеният електромотор е пъргав и отзивчив, а на магистралата изпреварванията се извършват с лекота. Въпреки че при ниска скорост се чува леко жужене, предназначено за пешеходците, рафинираността на автомобила е подсилена от акустични стъкла от всички страни. Това ефективно намалява шума от пътя и вятъра.

В изцяло електрическата си форма E-Tense, No.4 е значително по-тежък – 1 793 кг в сравнение с 1 454 кг за мекия хибрид и 1 663 кг за plug-in хибрида. Това обаче не вреди на возията, а дори напротив – E-Tense предлага най-добрия комфорт от трите. Както се очаква от DS, No.4 е настроен за комфорт и благодарение на пропорциите си, близки до тези на кросоувър, има голям ход на окачването, което поглъща дори най-сериозните неравности. Още по-впечатляващо е, че това качество на возията се постига със стандартни 19-цолови джанти.

По-високият профил и теглото може да подсказват, че No.4 не се справя добре в завоите, но при превключване в режим Sport воланът става осезаемо по-тежък. Макар че това не е автомобил, с който ще търсите любимия си планински път, усещането зад волана е предвидимо, сцеплението е добро, а накланянето на каросерията е ограничено.

Интериор и технологии

Интериорният дизайн остава силна страна на модела. Вентилационните отвори във вратите придават на таблото разчупен вид, а пластмасата тип „пиано лак“ почти липсва. Повечето материали в No.4 са с отлично качество, независимо дали става дума за базовия Pallas с меко на допир табло и сложни шевове на седалките, или за тестовия Etoile с облицовки от черна алкантара.

Интериорът обаче не е перфектен. За No.4, DS са премахнали панела за управление с жестове, тъй като клиентите не са го харесвали. На негово място сега стои панел без никаква функция. Това означава, че водачът разчита повече на новия 10-инчов централен сензорен екран и системата за гласов контрол. Основната структура на инфоразвлекателната система е същата като при Vauxhall и Peugeot, но с различен дизайн. Установихме, че тя реагира бавно на команди, а вградената сателитна навигация беше не само мудна, но на моменти и напълно грешна. За щастие, Android Auto и Apple CarPlay са стандартни и се свързват лесно.

Предната част на купето е приятно място, но пътниците на задните седалки ще бъдат разочаровани, тъй като пространството остава изключително ограничено за хора с ръст над 180 см. Багажникът също не е най-просторният в класа с обем от 390 литра. При избор на мекия хибрид обемът нараства до 430 литра, докато plug-in хибридът предлага едва 360 литра.

Технически характеристики

Тестваният модел е DS No.4 E-Tense. Той разполага с батерия с капацитет 58,3 кВч и един електромотор, задвижващ предните колела. Мощността е 213 к.с., а въртящият момент достига 345 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,1 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч. Официалният комбиниран пробег е 450 км.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации