Porsche разкри интериора на електрическия Cayenne, който впечатлява със стена от екрани, включително извит дисплей на инфоразвлекателната система.
Новият електрически Cayenne получава извит Flow Display и опционален екран за пътника до водача. SUV моделът предлага повече възможности за персонализация и подобрени функции за комфорт. Дебютът му е насрочен за края на 2025 г., като се очаква върховата версия да разполага с над 1000 к.с.
Porsche се подготвя за премиерата на дългоочаквания електрически Cayenne, който ще бъде самостоятелно допълнение към съществуващата гама от бензинови и плъгин хибридни модели. Пълното представяне е планирано за по-късно тази година, но от Щутгарт не се сдържаха и разкриха предварително интериора, който на практика представлява един огромен OLED шоурум.
Електрическият Cayenne въвежда това, което Porsche нарича „интериор на бъдещето“ – дизайн, който постепенно ще бъде приложен и в други модели. Централно място заема Flow Display, извит OLED екран, който доминира в средата на таблото. За щастие, не всички контроли са дигитализирани, като са запазени физически бутони за основни функции като температура, скорост на вентилатора и сила на звука.
Въпреки тези символи на традицията, интериорът е възможно най-далеч от класическия салон на Porsche, освен ако някой не смята, че наследството на Щутгарт винаги е включвало амбиентно осветление и огромни екрани, наподобяващи таблети.
Екрани, екрани навсякъде
Извитият сензорен екран е комбиниран с 14,25-инчов дигитален инструментален панел, опционален голям head-up дисплей с добавена реалност и 14,9-инчов екран за пътника до водача, който позволява управление на приложения и стрийминг на видео. Технологиите включват и дигитален ключ Porsche Digital Key, който може да бъде споделян с до седем потребители, както и нов гласов асистент, задвижван от изкуствен интелект.
От Porsche твърдят, че новият електрически Cayenne предлага повече възможности за персонализация от всякога с 13 цветови комбинации за интериора, четири пакета за оборудване, пет акцентни пакета, разширено амбиентно осветление и пет дигитални теми. Към това се добавят и новите режими „Mood Modes“, които координират осветлението, климатичната система, звука и настройките на седалките според предпочитанията на водача.
Интериор: Нови материали и технологии
Сред новостите в интериора на бъдещия електрически Cayenne са и материалите. Кожата ще се предлага в цветове като Magnesium Grey, Lavender или Sage Grey. Налична е и алтернатива на животинската кожа – интериор Race-Tex с текстилен десен „Пепита“, което е препратка към наследството на Porsche.
Впечатление правят и технологичните решения в купето. Сред опциите е най-големият стъклен покрив, монтиран някога в автомобил на Porsche, който разполага с плъзгаща се предна част и функция за променлив контрол на светлината с прозрачен, полупрозрачен и матиран режим. Друга интересна характеристика е отоплението на контактни повърхности като подлакътници и панели на вратите, което допълва подгряването на седалките и волана. Стандартно вградените електрически регулируеми задни седалки дават приоритет на пространството за пътниците или на товарния обем.
Разбира се, за тези, които търсят нещо наистина уникално, програмите Porsche Exclusive Manufaktur и Sonderwunsch предлагат възможности за пълна персонализация.
Екстериор и технически характеристики
Маскирани прототипи, показани от Porsche и заснети от фотографи, потвърждават, че електрическият Cayenne ще се предлага както във версия SUV, така и като Coupe-SUV. Дизайнът изглежда съчетава пропорциите на настоящия Cayenne с елементи от по-малкия Macan EV, като добавя и по-изразени аеродинамични черти.
Големият електрически SUV е базиран на усъвършенствана версия на платформата Premium Platform Electric (PPE). Очаква се върховата версия да разполага с мощност над 1000 к.с., което значително надхвърля мощността от 730 к.с. на настоящия Cayenne Turbo S E-Hybrid.
Енергията ще се съхранява в батерия с капацитет 113 кВтч, която поддържа бързо зареждане с мощност до 400 кВт, възможност за безжично зареждане и пробег над 595 км. Снимки на интериора разкриват прогнозен пробег от 546 км на приборното табло при не напълно заредена батерия.
Известно е също, че електрическият Cayenne ще разполага с активното окачване Porsche Active Ride и ще предлага капацитет на теглене до 3500 кг, което е сравнимо с повечето пикапи със среден размер и двигатели с вътрешно горене.
Официалният дебют е насрочен за края на 2025 г., като се очаква Porsche да разкрива повече подробности през следващите седмици и месеци.
Последвайте ни в Google News