Спортният хечбек демонстрира майсторството на Cupra в настройката на шасито, докато марката се готви да оглави новото семейство градски електромобили на VW Group
Cupra повдигна леко камуфлажа, за да разкрие първи официални кадри на малкия Raval – новият дързък електрически компактен хечбек. Моделът обещава да внесе доза характер в сегмента на малките електромобили, когато се появи на пазара в началото на 2026 г.
Raval е базиран на обновената платформа MEB+ на Volkswagen Group, която ще бъде използвана и за модели като VW ID. Polo, ID. Cross и Skoda Epiq.
Всички четири модела ще се произвеждат в Испания, като Cupra не само е проектирала своя вариант, но и е ръководила разработката и настройката на шасито за цялата моделна линия. Въпреки че всяка марка ще има собствен характер, очаквано Raval ще бъде най-спортният от всички. Той ще се предлага в три нива на оборудване, като върховата версия VZ ще разполага с 233 к.с., а останалите ще са оборудвани с двигатели с мощност 208 к.с.
С дължина от малко над 4000 мм, Raval се позиционира в субкомпактния клас, но от Cupra подчертават, че моделът не е предназначен само за градски условия. Именно затова инженерите са снижили шасито с 15 мм в сравнение с други автомобили на платформата MEB+, монтирали са по-твърдо окачване, добавили са прогресивно управление и дискови спирачки на двете оси.
Автомобилът разполага с адаптивни амортисьори Dynamic Chassis Control, които вероятно ще се предлагат като опция, тъй като детайлите все още предстои да бъдат потвърдени. Още при пазарния дебют дори базовите модели ще бъдат оборудвани с един електромотор, монтиран отпред, с мощност 211 к.с. (155 kW). Той осигурява пробег от 450 км с едно зареждане на батерия с все още необявен капацитет.
Преминаването от базовото ниво на оборудване Dynamic към по-високото Dynamic Plus добавя повече асистиращи системи (ADAS), интелигентни функции за паркиране, Matrix LED фарове, спортни седалки и висококачествена аудиосистема Senhheiser с 12 високоговорителя.
Повече мощност с версията VZ
Върховата версия VZ обаче е автомобил от съвсем друг калибър благодарение на по-мощния си двигател с 236 к.с. (166 kW), електронен диференциал и специфични настройки на окачването за по-спортно усещане зад волана.
Модификацията VZ получава също с 10 мм по-широка следа, стандартни 19-цолови джанти с впечатляващ дизайн, наподобяващ циркулярен диск, и спортни седалки Dinamica. За момента от Cupra не са разпространили изображения на интериора.
Недостатъкът при тази версия е намаленият пробег, който спада до 400 км. Възможно е по-късно да се появят и по-малко мощни варианти, за да направят Raval по-достъпен, след като първоначалният интерес отшуми. При лансирането си обаче моделната гама ще стартира от цена около 26 000 евро.
Последвайте ни в Google News