Новият флагман на BMW X7: Разделен между познат дизайн и нова посока

Следващото поколение на X7 се готви да навлезе в ерата на „Neue Klasse“ с обновен екстериор, технологичен интериор и изцяло електрически вариант. Нови шпионски снимки разкриват, че големият SUV ще запази разделените си фарове, но ще получи изцяло преработена каросерия. Моделът ще се предлага с хибридни бензинови и изцяло електрически задвижвания в световен мащаб, като дебютът му е планиран за 2027 г.

Инженерите на BMW работят усилено по подготовката на 40 нови или обновени модела от поколението „Neue Klasse“, които трябва да се появят до края на 2027 г. Сред тях е и следващото поколение X7, заснето наскоро в Германия.

На пръв поглед маскираният прототип може да изглежда като стандартен фейслифт, но промените са много по-дълбоки и ясно сочат към пълна смяна на поколенията. Настоящият X7, представен през 2018 г., вече премина през обновление в средата на жизнения си цикъл през 2022 г., така че следващата стъпка идва по план.

Еволюция в дизайна

За разлика от други модели „Neue Klasse“, X7 ще запази характерните си разделени LED фарове, които вече ще рамкират още по-голяма бъбрековидна решетка. Самите фарове са по-малки и са разположени по-ниско върху преработената броня, която се отличава с по-квадратни въздухозаборници.

В профил новият X7 възприема по-изчистени повърхности по изразените калници, а конвенционалните дръжки на вратите са заменени от тънки елементи, които вероятно подобряват аеродинамиката. Линията на прозорците остава до голяма степен позната, въпреки че задната колона изглежда ще получи по-ясно изразена версия на характерната за марката извивка на Хофмайстер.

В задната част плътният камуфлаж скрива дизайна, а прототипът все още използва временни стопове. Почти сигурно е, че в серийния модел те ще бъдат заменени от светлинна лента по цялата широчина, заимствайки елементи от по-малкия iX3 Neue Klasse и бъдещите X5 и iX5.

Технологични подобрения и нов интериор

Очаква се BMW да въведе дисплея Panoramic Vision, който се простира по цялата основа на предното стъкло. Към него ще се присъединят по-голям централен сензорен екран, усъвършенстван AI асистент и нов волан с по-концептуален вид.

Изчислителната мощ ще получи сериозно подобрение благодарение на новите „супермозъци“ на BMW – централната компютърна архитектура, която действа като дигитален гръбнак на автомобила.

X7 ще продължи да предлага седемместна конфигурация с три реда седалки – един от ключовите фактори, които го отличават от другите SUV модели на BMW и го поставят в пряка конкуренция с Mercedes-Benz GLS и моделите EX90 и XC90 на Volvo.

Електрическо и бензиново задвижване заедно

Последният прототип, забелязан на пътя, разполага с четири кръгли накрайника на ауспуха и големи алуминиеви джанти, което подсказва за V8 двигател с mild-hybrid технология, вероятно във вариант с означение М. В същото време по-ранни прототипи потвърдиха, че новото поколение за първи път ще включва и изцяло електрически модел iX7.

За разлика от по-малките модели на BMW, при които версиите с двигатели с вътрешно горене и електрическите варианти са базирани на отделни платформи, X7 и iX7 ще споделят една и съща архитектура. Според информацията това ще бъде еволюция на настоящата платформа CLAR, адаптирана да поддържа както традиционни, така и електрически задвижвания.

Очаква се гамата да включва и високопроизводителни варианти от BMW M и Alpina, като според някои източници електрическите версии може да достигнат мощност до 900 к.с.

BMW все още не е обявила официална дата за премиерата на следващите X7 и iX7, но плановете сочат към дебют през 2027 г. И двата модела ще се произвеждат в завода на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина, заедно с X3, X5, X6, XM и изцяло нов всъдеход, насочен директно към Mercedes G-Class.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации