„`html

Доказана технология от пистата

С наближаването на премиерата на възродения Prelude, която се очаква до края на 2025 г., Honda постепенно разкрива подробности за новото си спортно купе. Стана ясно, че хибридният модел, който ще дебютира на пазара през 2026 г., ще използва цялостното окачване от създадения за пистата Civic Type R.

Това включва по-широката предна и задна следа на Type R, предните спирачки Brembo и интелигентното предно окачване с двойна ос. Тази система, представена за първи път през 2017 г., ефективно помага за минимизиране на т.нар. „силово управление“ (torque steer) – феномен при автомобили с предно предаване и висок въртящ момент. Тъй като Prelude ще се задвижва от двумоторната хибридна система, позната от Civic, очаква се въртящият момент да бъде около 315 Нм.

Хибридна мощ и сравнение с миналото

В Civic тази хибридна система генерира обща мощност от 200 к.с. Това е равно на мощността на Civic Si с турбо двигател, но благодарение на електромоторите си хибридът предлага с около 54 Нм повече въртящ момент. Тези параметри би трябвало да направят новото купе значително по-бързо от последното поколение Prelude, чието производство беше спряно в началото на хилядолетието.

За сравнение, онзи модел разчиташе на 2,2-литров високооборотен четирицилиндров двигател, който развиваше 195 к.с., но едва 212 Нм въртящ момент в комбинация с опционалната си четиристепенна автоматична трансмисия. И макар автомобилите да са станали по-тежки през последните две десетилетия, хибридният Civic е само с малко над 90 кг по-тежък от последния Prelude. Майсторски настроеното окачване би трябвало да помогне на новия модел да запази и брилянтното пътно поведение, с което предшественикът му беше известен.

„`

, ,

Подобни публикации