Новият Mercedes-Benz CLA: Първи впечатления от хибридната версия

Сядането зад волана на автомобил, носещ огромната емблема на Mercedes-Benz, може да предизвика различни емоции – от гордост, че управлявате машина от първокласна марка, до вълнение за едно по-луксозно преживяване. Към този списък може да се добави и любопитство, тъй като хибридните технологии са във възход, а Щутгарт навлиза смело в този сегмент.

Хибридно задвижване и динамика

Mercedes-Benz вече представи на някои пазари изцяло електрически CLA, а сега моделът навлиза във втората си година с хибридно задвижване. Тестваният автомобил беше CLA 220 4Matic хибрид, задвижван от 1,5-литров бензинов двигател и електрически компоненти. Последните включват електромотор, интегриран в трансмисията, и литиево-йонна батерия с капацитет 1,3 кВтч. Системната мощност достига 211 к.с., а въртящият момент е 380 Нм.

Въпреки че не беше официално потвърдено, предполагаме, че двигателят изисква високооктанов бензин. Инженерите на Mercedes обясниха, че движението в изцяло електрически режим е възможно до мощност от около 30 к.с. При по-голямо натоварване се включва и четирицилиндровият бензинов двигател, като това става почти напълно неусетно.

При всяко стартиране автомобилът се връщаше в режим на шофиране „Comfort“. Режимът „Sport“ поддържаше бензиновия двигател постоянно активен, докато „Eco“ се оказа изненадващо агресивен при рекуперация на енергия – дори повече от „Comfort“.

Поведение на пътя

Системата за задвижване на четирите колела 4Matic демонстрира възможностите си в условия на силна снежна виелица по планински проход към италианската граница. Дълбокият сняг на пътя наложи изключването на електронния контрол на стабилността, за да не се възпрепятства движението напред. В режим „Sport“ системата позволяваше до 50% от мощността да се прехвърли към задните колела.

Оказа се изненадващо лесно автомобилът да бъде завъртян върху хлъзгава настилка само с помощта на педала на газта. Това доказва, че не е необходимо да се харчат огромни суми, за да се получи сравнително забавен за шофиране автомобил от каталога на Mercedes.

Интериор и технологии

Вътрешното обзавеждане е ключов фактор в този сегмент, където клиентите търсят усещане за лукс, без да надхвърлят бюджета си. Всеки CLA ще се предлага стандартно с голям панорамен покрив, който прави интериора по-светъл, без да отнема от пространството за главите. Дори шофьор с ръст от близо 1,98 м нямаше проблем да се настани удобно отпред, въпреки че за високите пътници на задните седалки мястото винаги ще бъде ограничено заради скосената линия на покрива. Пространството за краката е типично за класа, а обемът на багажника е 405 литра, като формата му позволява лесно да побере няколко пътнически чанти.

От няколко години насам марката залага на изразителни светлинни елементи. CLA не прави изключение, въпреки че е позициониран в по-достъпния ценови клас. Амбиентното осветление в купето напомня за по-големия E-Class, а предните и задните светлини използват мотив с трилъчата звезда. Опционално се предлага огромен екран, който се простира по цялата широчина на таблото и е съставен от три дисплея: 10,25-инчово приборно табло за водача, 14-инчов централен екран за инфоразвлекателната система и още един 14-инчов дисплей пред пасажера.

Всички екрани работят с операционната система на Mercedes-Benz (MB.OS), която е разработена от компанията и включва навигация, базирана на Google Maps. Системата реагира бързо, а графиките са ясни. Пасажерът може да се забавлява с различни приложения – от YouTube до игри. Като мярка за безопасност, екранът пред него се изключва, ако камерата, следяща водача, засече, че той гледа към него, докато се възпроизвежда видео.

Практичност и ергономични решения

Тъй като тестваните автомобили са предпроизводствени, е трудно да се даде крайна оценка за качеството на материалите. Въпреки това, по-голямата част от тапицерията на вратите е покрита с меки материали, макар в долната част на централната конзола да се забелязва твърда пластмаса. Капакът на жабката също създава усещане за по-евтин материал. В останалата си част обаче интериорът и усещането при допир са почти на нивото на съвременния E-Class.

Mercedes са взели решение да върнат физическите бутони на волана за управление на круиз контрола и силата на звука, премахвайки сензорните контроли за тези функции. Стартовият бутон обаче е преместен в края на лоста за предавките и е интегриран с функцията за паркиране. Друго спорно решение е използването на само два бутона на шофьорската врата за управление на четирите прозореца.

Версията, на която са базирани тези първи впечатления – CLA 220 4Matic хибрид с 228 к.с. и задвижване на четирите колела – ще се появи на пазара като модел 2028 г. Година по-рано Mercedes ще пусне по-достъпен вариант CLA 220 хибрид със 188 к.с. и предно предаване.

Въпреки че не е кросоувър, CLA се радва на добри пазарни резултати, което показва, че клиентите продължават да ценят компактните премиум автомобили. С новото си хибридно задвижване и атрактивен интериор, този модел има всички шансове да продължи успеха на своя предшественик.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации