Mercedes-Benz представи изцяло новото поколение на GLB, като потвърди, че моделът ще дебютира първоначално само в две изцяло електрически версии. Това са GLB 250+ с EQ технология и GLB 350 4MATIC с EQ технология, чийто пазарен дебют е насрочен за пролетта на 2026 г.
От компанията потвърждават, че няколко месеца след премиерата на електрическите варианти ще последва и гама с 48-волтова хибридна система и двигател с вътрешно горене. Тя ще се предлага в три нива на мощност, с предно предаване или със задвижване на четирите колела 4MATIC.
Електрически версии и пробег
Базовата версия GLB 250+ с EQ технология разполага с мощност от 200 кВт (272 к.с.) и предлага пробег до 631 км по цикъла WLTP. По-мощният вариант е GLB 350 4MATIC с EQ технология, който генерира 260 кВт (354 к.с.) и разполага със система за задвижване на четирите колела. И двата модела използват литиево-йонна батерия с използваем капацитет от 85 кВтч.
Зареждане и 800-волтова архитектура
Новият GLB е изграден на 800-волтова електрическа архитектура, която позволява бързо зареждане с мощност до 320 кВт на съвместими DC станции. Според Mercedes-Benz това дава възможност за добавяне на до 260 км пробег само за 10 минути при оптимални условия. Автомобилът може да се зарежда и на 400-волтова инфраструктура чрез опционален DC преобразувател. Стандартното AC зареждане е с мощност до 22 кВт.
Практичност и вътрешно пространство
Новият GLB ще се предлага както с пет, така и със седем места. Вторият ред седалки може да се регулира надлъжно, за да се балансира пространството за пътниците и обема на багажника. Моделът разполага и с преден багажник с обем 127 литра. Задният багажник предлага до 540 литра за петместната версия и 480 литра за седемместната. При сгънати задни облегалки обемът нараства съответно до 1 715 литра и 1 605 литра. От компанията твърдят, че е увеличено пространството за главите на първите два реда, както и мястото за краката отзад.
Офроуд възможности и теглене
Версиите със задвижване 4MATIC разполагат със специален режим TERRAIN, който адаптира работата на задвижването, кормилното управление и спирачките за движение по нестабилни настилки. Налична е и функцията „Прозрачен капак“, която предоставя виртуален поглед под автомобила, за да улесни маневрирането по пресечен терен. Електрическите модели могат да теглят ремарке с тегло до 2 000 кг.
Системи за подпомагане на водача
Новият GLB е оборудван с богат набор от системи за подпомагане на водача. За европейския пазар стандартното оборудване включва осем камери, пет радарни сензора и 12 ултразвукови сензора. Mercedes-Benz обединява тези системи под името MB.DRIVE, като новите функции и добавки ще се получават чрез безжични актуализации.
Технологии в интериора
Основен акцент в купето е опционалният MBUX Superscreen, който обединява три екрана зад обща стъклена повърхност: 10,25-инчово приборно табло, 14-инчов централен дисплей и 14-инчов дисплей за пътника отпред. В отговор на желанията на клиентите, Mercedes-Benz е върнал и някои физически бутони, включително за контрол на силата на звука и за системата DISTRONIC.
Операционна система и навигация
Автомобилът използва новата операционна система MB.OS, която позволява редовни актуализации по въздуха. Последното поколение на MBUX интегрира изкуствен интелект от Microsoft и Google, а навигацията е базирана на Google Maps и може да планира маршрути със спирки за зареждане. Mercedes-Benz съобщава, че клиентите в Германия вече могат да поръчат електрическите версии на GLB на цени, започващи от 59 048 евро за GLB 250+ и 62 178 евро за GLB 350 4MATIC.
Последвайте ни в Google News