Луксозният SUV, чиято премиера се състоя на 8 декември, ще разполага и с опционален „Superscreen“, който превръща цялото арматурно табло в дигитален дисплей.
Интериор и нови технологии
Mercedes-Benz разпространи първи официални снимки на интериора на предстоящия нов GLB, заедно с кадри от тестове при ниски температури. Моделът ще се предлага както с двигател с вътрешно горене, така и с изцяло електрическо задвижване. Една от основните новости в купето е опционалният „Superscreen“, който се простира по цялата широчина на таблото и използва най-новата версия на операционната система MBUX.
Според компанията дизайнът на интериора е сведен до най-важното, с фокус върху отделни високотехнологични елементи. Плаващата централна конзола е свързана с основния екран и включва поставки за чаши и място за зареждане на телефон. Панелите на вратите са с вдлъбната форма и разполагат с големи отделения за съхранение под дръжките.
Воланът също е нов, но в отговор на пазарното търсене Mercedes-Benz връща физически бутон за круиз контрола и ролков превключвател за силата на звука на аудиосистемата.
Пространство и практичност
Новият GLB ще се предлага стандартно с пет места, като ще има и опция за трети ред седалки. Пространството за главите на първия и втория ред е значително подобрено, а пътниците отзад получават повече място за краката и по-дълги възглавници на седалките. Опционалният панорамен покрив може да се затъмнява или изсветлява, както и да показва амбиентно осветление, имитиращо звездно небе.
Тестове при екстремни условия
Автомобилът е преминал през тежки изпитания в технологичния център на Mercedes-Benz в Зинделфинген, Германия. Тестовете са проведени при температури в диапазона от -40°C до +40°C и при всякакви метеорологични условия, включително снежни бури. Автомобилите се тестват на ролери при скорости до 265 км/ч, като в тестовите тунели е възможно както зареждане с гориво, така и с електричество.
Освен поведението на пътя, инженерите обръщат внимание и на фактори като работата на чистачките, възможността сняг да блокира въздухозаборниците и скоростта на размразяване на предното стъкло. Те проверяват и ефективността на климатичната система, като от компанията отбелязват, че електрическият модел може да затопли купето за по-малко време от бензиновия.
Електрическата версия използва термопомпа, която оползотворява остатъчната топлина от електромотора, батерията и околния въздух. По този начин тя изисква приблизително една трета от енергията, необходима на сравним допълнителен нагревател за постигане на същата топлинна мощност.
Последвайте ни в Google News