Новият Mercedes GLB с дизайн, вдъхновен от Smart

Mercedes се подготвя да представи обновения GLB на 8 декември, а камуфлажът по тестовите прототипи вече започва да намалява. Това ни дава най-добрия поглед досега към предстоящия кросоувър, който ще се предлага както с хибридно, така и с изцяло електрическо задвижване и ще се отличава с по-изчистен дизайн, силно напомнящ на Smart #5.

Еволюционен дизайн с познати черти

Макар предната и задната част все още да са плътно маскирани, профилът на автомобила е разкрит. Той показва еволюционен дизайн, който силно наподобява този на Smart #5. Приликите са поразителни, като и двата модела разполагат с вградени в купето дръжки на вратите и сходна линия на прозорците. Усещането за приемственост в дизайна се пренася и върху долните предпазни панели и изразените задни калници.

В сравнение със сегашния GLB, новият модел се отличава с фарове с мотив на звезди и по-изчистени линии на каросерията. Дизайнерите са придали на кросоувъра и по-традиционна странична линия, както и напълно преработена задна част. Тя включва вертикални стопове, които изглежда са свързани със светеща лента. Мястото за регистрационния номер е преместено от вратата на багажника върху задната броня.

Високотехнологичен интериор с акцент върху екраните

По-рано този месец Mercedes разкри интериора на GLB, който ще предлага опционалната система MBUX Superscreen. Очаква се тя да включва 10,25-инчово дигитално приборно табло, 14-инчова инфоразвлекателна система и 14-инчов дисплей за пътника отпред.

Купувачите ще открият още нов волан, плаваща централна конзола и налично безжично зарядно за смартфон. Автомобилът ще се предлага в конфигурации с пет и седем места.

От Mercedes заявиха, че вторият ред седалки предлага допълнително пространство за краката, както и „осезаемо повече място за главите“. Пътниците на третия ред пък ще се възползват от подобрен достъп до местата си.

Панорамният стъклен покрив ще бъде стандартен, а клиентите ще могат да поръчат и осветен покрив с ефект на „звездно небе“. Един от вариантите на покрива ще може да преминава от прозрачно в непрозрачно състояние за милисекунди.

Електрически и хибридни варианти

Очаква се кросоувърът да следва примера на CLA и при представянето си да предложи батерия с капацитет 85 кВч, както и два варианта на задвижване. Базовият модел вероятно ще разполага с електромотор на задната ос с мощност 268 к.с. (200 кВт) и 335 Нм въртящ момент. Предвижда се и версия със задвижване на четирите колела и два електромотора, генериращи общо 349 к.с. (260 кВт) и 515 Нм въртящ момент.

Към тях трябва да се присъедини и хибридно задвижване, съчетаващо 1,5-литров четирицилиндров двигател, батерия с капацитет 1,3 кВч и осемстепенна трансмисия с двоен съединител и вграден електромотор. В европейската версия на CLA тази система се предлага във варианти със 154 к.с. (115 кВт) и 280 Нм, както и със 181 к.с. (135 кВт) и 330 Нм.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации