Mercedes разкри първи детайли за интериора на изцяло новото второ поколение GLB. Световният дебют на компактния седемместен SUV с ъгловат дизайн е насрочен за 8 декември.
Новият GLB ще бъде базиран на същата платформа MMA като последния Mercedes CLA и ще се предлага със същите авангардни хибридни и електрически технологии.
Затова не е изненадващо, че минималистичният и технологично фокусиран интериор на елегантния седан е пренесен почти без промени.
Mercedes нарича огромния панел с екрани, покриващ цялото табло, MBUX Superscreen. При CLA той се състои от 10,25-инчов дисплей за водача, внушителен 14-инчов централен сензорен екран и още един 14-инчов сензорен екран само за пътника отпред. Очаква се всички те да бъдат идентични и в новия GLB.
Конфигурацията Superscreen обаче ще бъде стандартна само за по-високите нива на оборудване и ще се предлага като опция за някои други. Моделите без нея ще имат същия дизайн на таблото, но с текстуриран панел на мястото на екрана за пътника.
Последното, четвърто поколение на инфоразвлекателната система MBUX на Mercedes също е оборудвано с множество функции. Сред тях са интерфейсът „zero layer“, който предлага на водача всички често използвани функции на началния екран, интеграция на Google Maps директно в навигационната система и виртуален асистент, задвижван от изкуствен интелект.
От двете страни на екраните са разположени вентилационни отвори в стил „турбина“, а под централния сензорен екран се намира плаваща централна конзола. На нея са разположени малкото останали физически бутони в GLB, място за смартфон (с опционално безжично зареждане) и поставки за чаши. Под нея има и голямо отворено пространство за съхранение на дребни предмети.
За разлика от волана на CLA, който разполага само със сензорни панели, този в GLB има физически бутони за силата на звука и адаптивния круиз контрол. Решението е взето след обратна връзка от клиенти.
Подобно на настоящия модел, новият GLB ще се предлага с пет или седем места, като вторият ред седалки ще може да се плъзга напред, за да се увеличи багажното пространство.
От Mercedes обаче твърдят, че в новия модел ще има повече пространство. По-конкретно, височината за главите на пътниците на втория ред е подобрена благодарение на по-високата линия на покрива и стандартния панорамен стъклен покрив. Увеличено е и пространството за краката, както и опората за бедрата. Компанията заявява, също така, че достъпът до третия ред седалки при седемместните версии ще бъде по-лесен.
Как ще изглежда новият Mercedes GLB?
Съдейки по различните снимки на тествани прототипи, новият Mercedes GLB ще изглежда почти идентично с предходния модел, което не е непременно лошо.
Дори от последните снимки на новия GLB, покрит с лед от тестове при екстремно ниски температури, е видно, че Mercedes не е променил съществено ъгловатия дизайн на SUV модела.
Предните светлини ще включват новия светлинен подпис с три лъча, въведен при CLA, който вече се използва при всички най-нови модели на марката. Огромна, вероятно светеща, емблема с трилъча звезда ще бъде разположена в центъра на решетката, заобиколена от множество малки трилъчи звезди, точно както при CLA.
Задната част изглежда ще има по-значително по-различно усещане, с тънка светлинна лента, преминаваща под задното стъкло във формата на обърната буква U. Ще има и някои други дизайнерски елементи, характерни за SUV автомобилите, като релси на покрива, черни предпазни елементи на калниците и декоративни защитни кори.
Хибридната и електрическата версия на новия GLB ще изглеждат почти идентично. Единствената визуална разлика вероятно ще бъде плътната решетка при електрическия модел.
Какви двигатели ще се предлагат в новия Mercedes GLB?
Изцяло новата платформа MMA на Mercedes е проектирана с философия „електричеството на първо място“, но може да побере и бензиново-хибридни задвижващи системи, както вече видяхме при CLA.
Хибридните варианти ще използват нов, изключително компактен 1,5-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател, съчетан с 48-волтова мека хибридна система. Електрическият мотор е интегриран директно в осемстепенната трансмисия с двоен съединител. Очаква се да се предлагат различни нива на мощност, както и задвижване на четирите колела 4Matic.
Официалното име на електрическата версия ще бъде GLB with EQ Technology. Тя трябва да се предлага с два размера на батерията: 58 кВтч и 88 кВтч. Повечето варианти ще бъдат със задно задвижване и един двигател, но вероятно ще има и версия с два двигателя и задвижване на четирите колела.
Благодарение на високоефективното задвижване, очакваме по-голямата батерия да осигури на GLB with EQ Technology пробег от над 640 км. Същевременно, 800-волтовата електрическа система трябва да позволи скорост на зареждане до 320 кВт – почти три пъти по-бързо от възможностите на отиващия си Mercedes EQB.
Двустепенната трансмисия за задния електромотор спомага за повишаване на ефективността, осигурява динамично ускорение при ниски скорости и по-спокойно пътуване при движение по магистрала.
Последвайте ни в Google News