Новият Nissan Leaf за 2026 г.: Пълна трансформация в кросоувър

Nissan Leaf модел 2026 г. е изцяло ново, трето поколение на модела, напълно преобразено в електрически кросоувър с пет места и задвижване само на предните колела. Първоначално представен през 2010 г., той се основава на близо две десетилетия опит в създаването на електрически автомобили в един постоянно развиващ се сегмент. Основните промени включват нов кросоувър дизайн, пробег до 488 км и порт за зареждане по стандарта NACS, който осигурява достъп до мрежата Supercharger на Tesla.

Това е достъпен електрически автомобил, подходящ за купувачи, които за първи път преминават от бензинов към електрически автомобил, или за тези, които просто търсят нов модел на ток. По-късно ще се появи и базово ниво на оборудване S с 52-киловатчасова батерия, което ще се предлага на още по-ниска цена, но и с по-малък пробег.

Елегантен кросоувър дизайн

Leaf получава нов кросоувър дизайн, който съчетава аеродинамична ефективност с изчистени линии за намаляване на коефициента на въздушно съпротивление. Предните дръжки на вратите вече са вградени и прибрани в равнината на купето за по-гладък и елегантен вид, докато задните са скрити до прозорците. Автомобилът разполага с черна предна решетка с опционална светеща емблема, правоъгълни LED фарове, разположени един над друг, и впечатляващи задни светлини.

Предлагат се и смели цветове, включително Seabreeze Blue Pearl с черен покрив, които помагат на Leaf да се открои. Дизайнът му не е ексцентричен или прекалено футуристичен, което понякога е проблем при електрическите автомобили. Вместо това той е привлекателен и модерен, без да бъде натрапчив.

Просторен и светъл интериор

Интериорът на Leaf е просторен и светъл, а материалите за седалките варират от текстил до синтетична кожа TailorFit, допълнени от привличащи погледа декоративни елементи. Това придава на автомобила силен характер. На задния ред има място за трима пътници с добро пространство за краката и главите, въпреки че за по-високи хора може да е малко тясно. Седалките са удобни, особено предните, но дори и задните не уморяват при по-дълги пътувания.

Сред наличните функции са амбиентно осветление с 64 цвята, отопление на предните и задните седалки и електрохромен панорамен покрив с функция за затъмняване и няколко настройки, позволяващи регулиране на количеството слънчева светлина. Интериорът е привлекателен и комфортен, с модерен, но не претруфен вид.

Динамично електрическо задвижване

Вариантите за задвижване включват 75-киловатчасова литиево-йонна батерия с течностно охлаждане, осигуряваща 214 к.с. и 354 Нм въртящ момент, както и 52-киловатчасова батерия със 174 к.с. и 344 Нм, която ще бъде налична по-късно. Тестваната версия беше най-високото ниво на оборудване Platinum+, което предложи плавно и отзивчиво ускорение с незабавно разгръщане на въртящия момент. Това прави автомобила приятен за ежедневно шофиране, бързо включване в трафика и движение в града. Динамиката му е ефективна и забавна, без да е агресивна, като приоритет са лекотата на управление и комфортът.

Пробегът на Leaf е между 417 и 488 км в зависимост от нивото на оборудване, като батерията може да се зареди от 10% до 80% за 35 минути. Портът за зареждане в предната част на автомобила, който беше уникална характеристика, е премахнат. Вместо това на единия калник е разположен порт за зареждане по стандарта NACS, а на другия – порт за променлив ток (AC). Това осигурява множество възможности за зареждане, без да е необходимо използването на адаптери.

Комфортна управляемост за градския живот

Leaf предлага плавна возия и тих интериор, който позволява спокоен разговор с пътниците на задните седалки дори при движение по магистрала. Автомобилът не е спортен или агресивен, но разполага с избор на режими на шофиране, включително опция Sport за по-добра управляемост по пътища със завои.

Официално липсва функцията за управление с един педал, което може да разочарова почитателите ѝ от предишните поколения на Leaf. Вместо това интензивността на регенеративното спиране може да се регулира чрез пера на волана – от силно до почти незабележимо. Наличен е и режим e-step, който се активира с натискането на бутон.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации