Nissan Leaf е сред пионерите при масовите електрически автомобили, които бяха използваеми за транспорт, а не само за демонстрация на екологични възгледи. Моделът от 2011 г. беше практичен малък хечбек със заявен пробег от 117 км. Сега Leaf навлиза в третото си поколение за модел 2026 г., като пробегът във върховата версия надхвърля 480 км.
Притеснението от ограничения пробег сериозно възпрепятстваше популярността на оригиналния Leaf, който в реални условия трудно достигаше дори скромните си официални стойности. Страхът от изтощаване на батерията с капацитет 24 кВтч беше постоянен спътник на шофирането, като често се налагаше изключване на климатика или дори аудиосистемата, за да се спестят няколко километра.
Новият Leaf е толкова усъвършенстван, че Nissan вече не го определя като автомобил, а като „кросоувър“. Тази промяна се дължи по-скоро на пазарните тенденции, отколкото на конкретни характеристики, които определят този клас автомобили. Поне моделът се е отървал от леко тромавия дизайн на първите две поколения.
Дизайн и размери
С дължина от 440,4 см и междуосие от 269 см, Leaf модел 2026 г. е със 7,6 см по-къс от своя предшественик, въпреки че междуосието е намалено с едва 1 см. В същото време той е с 2 см по-широк. Независимо дали го наричаме кросоувър или хечбек, Leaf остава сравнително компактно транспортно средство.
Със своята извита линия на покрива, драматична предна част и модерна светлинна схема, новият Leaf прави огромна стилистична крачка напред. Общата му форма го поставя в спектъра на познатите купе-кросоувъри.
Задвижване и мощност
Подобно на много компактни автомобили, новият Leaf разполага с двигател отпред, който задвижва предните колела. Става дума за един електромотор с мощност 214 к.с., който осигурява и постоянен въртящ момент от 354 Нм. Тези параметри са сравними с много по-малки кросоувъри с двигатели с вътрешно горене. За разлика от тях обаче, новият Leaf се предлага само с предно задвижване. Засега не е ясно дали ще последва версия с два двигателя и задвижване на четирите колела.
Батерия и пробег
Базовото ниво на оборудване Leaf S, което ще се предлага от следващата година, ще разполага с батерия с течностно охлаждане и капацитет 52 кВтч, а електромоторът ще е с мощност 174 к.с. Трите по-високи нива (S+, SV+ и Platinum+) получават батерия с капацитет 75 кВтч, която осигурява пробег от над 480 км.
Важно е да се отбележи, че само версията S+ е официално оценена с пробег от 488 км по стандарта EPA. При по-луксозната SV+ той спада до 464 км, а при най-богато оборудваната и тежка Platinum+ пробегът е 417 км.
Последвайте ни в Google News