Новият Nissan Leaf за 2026 г.: Радикална промяна и впечатляващ пробег

Дългогодишният модел Nissan Leaf е напълно преобразен за 2026 г. Електрическият автомобил, който се трансформира от хечбек в кросоувър, изглежда по-добре от всякога, разполага със значително по-луксозен интериор и предлага драстично подобрени технологии. Най-важното обаче е, че новият Leaf осигурява много по-голям пробег – до 488 км с едно зареждане, при това на изключително достъпна цена от 31 485 долара, включително таксите за доставка.

Постигането на толкова много на такава цена не е резултат от магия, а от практични инженерни решения, които оптимизират четири ключови области на новия електрически автомобил.

Оптимизация на батерията

„Най-големият разход при електрическите автомобили е батерията. Затова фокусът ни беше върху ефективността“, отбеляза Джеф Тесмер, старши мениджър в отдела за изследвания и разработки на Nissan, в интервю за HotCars.

Тесмер добави, че благодарение на усъвършенстваната система за управление на температурата и отличната аеродинамика на новия Leaf (с коефициент на въздушно съпротивление от едва 0,26), инженерите са успели да запазят размера на батерията в разумни граници, като същевременно постигнат този пробег. Същото важи и за представянето при студено време. Той обясни, че са проведени множество тестове в Канада, така че спадът в пробега през зимата не би трябвало да е твърде голям, ако клиентите следват препоръките на Nissan за зареждане, като например предварителното климатизиране на батерията.

В момента трите налични нива на оборудване на Leaf – S+, SV+ и Platinum+ – се предлагат с литиево-йонна батерия с течно охлаждане и капацитет 75 кВтч. Това е огромно подобрение спрямо отиващия си модел 2025 г., чиито батерии с въздушно охлаждане бяха с капацитет 40 или 60 кВтч и осигуряваха максимален пробег от едва 341 км. Новият модел достига до 488 км, но при по-високите нива на оборудване пробегът е по-малък – 463 км за SV+ и 417 км за Platinum+.

Скоро новият Leaf ще се предлага и с по-малка батерия с капацитет 52 кВтч. Все още няма официални данни за пробега с тази конфигурация, но според Тесмер се очаква тя да бъде просто умалена версия на батерията от 75 кВтч. По-малката батерия има с около 31% по-малък капацитет, което на теория би намалило максималния пробег до около 336 км – сравнимо с отиващия си модел с опционалната батерия.

Технологичен напредък

Новият Leaf се отличава и с редица технологични подобрения, които допринасят за по-добрата му ефективност и усещане зад волана.

По същия начин, технологията на батериите отбеляза огромен напредък през последните 15 години, което значително подобрява практичността на този автомобил.

Обяснено с прости думи, по-високата ефективност, постигната благодарение на научените уроци през последните около 15 години, позволява драстично да се увеличи пробегът, без да се налага увеличение на самата батерия.

Задвижваща система тип 3-в-1

Разработването на изцяло нова архитектура за един-единствен модел е лишено от икономически смисъл, затова производителите разумно използват повторно вече разработени и доказани компоненти. Това важи с пълна сила и за елементите на шасито. Leaf използва система с многораменно независимо задно окачване, която е много сходна с тази при модела Ariya.

Тъй като новият Leaf е базиран на същата платформа като по-големия SUV, който се предлага със задвижване на четирите колела, за инженерите на Nissan би било лесно да интегрират тази система и тук скоро. Все още няма нищо официално, но появата на Leaf със задвижване на всички колела изглежда напълно логично решение.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации