Това е новият Omoda 7 – китайски SUV, който ще се конкурира с Volkswagen Tiguan, Kia Sportage и Citroen C5 Aircross, когато излезе на пазара в началото на следващата година.
Цените ще започват от малко под 30 000 паунда, като за тази сума се предлага богато стандартно оборудване. Именно съотношението цена-качество се очаква да привлече купувачи към Omoda 7, въпреки че за новите SUV модели става все по-трудно да се откроят на пренаселения пазар.
Новият Omoda 7: цени и оборудване
Цените за новия Omoda 7 стартират от 29 915 паунда за бензиновата версия, а plug-in хибридният вариант струва 32 000 паунда.
Това го прави с около 8 000 паунда по-евтин от еквивалентен Volkswagen Tiguan. Моделът BYD Seal U също е с над 1 000 паунда по-скъп в сравнение с plug-in хибрида Omoda 7.
Базовите нива на оборудване включват отопляем волан, двузонов климатроник, подложка за безжично зареждане на смартфон, система от камери с 360-градусов обзор и адаптивен круиз контрол.
По-високото ниво на оборудване добавя отопляеми и вентилирани седалки, панорамен стъклен покрив, електрическо отваряне на багажника и аудиосистема Sony с 12 високоговорителя.
Дизайн: достатъчно смел ли е, за да се отличи?
Дизайнът е въпрос на субективна преценка. Новият Omoda 7 изглежда по-интересно от Chery Tiggo 7, но не толкова луксозно, колкото Jaecoo 7, чийто стил напомня на Range Rover.
Този модел на Omoda обаче заимства някои дизайнерски детайли от други премиум марки, най-вече предната решетка, която има прилики с тази на Lexus. Заострените предни светлини също напомнят за тези при Lexus NX.
В профил се забелязва спортна, скосена линия на покрива в стил купе, а задните светлини имат атрактивен зигзагообразен LED светлинен подпис. Макар и да не привлича погледите толкова, колкото Peugeot 3008, Omoda 7 все пак има елегантен външен вид.
Интериор и инфоразвлекателна система
Omoda 7 следва стандартната за марката рецепта за интериора – много малко физически бутони, голям екран в средата и материали с луксозен вид, които създават усещане за автомобил от по-висок ценови клас.
Централният екран е наистина огромен, с диагонал 15.6 инча – с около 2.5 инча по-голям от дисплея в Tiguan. Почти всичко в купето се управлява през него, въпреки че на централната конзола има няколко удобни бутона за бърз достъп до ключови функции, като например подгряването на стъклата.
Самият интериорен дизайн изглежда много по-луксозен, отколкото предполага цената под 30 000 паунда. Като се има предвид, че има версии на Vauxhall Corsa, които струват повече, амбиентното осветление и декоративните елементи по вратите изглеждат доста впечатляващо.
Двигатели: без изцяло електрическа версия
Новият Omoda 7 се предлага с два варианта на задвижване. Първият е 1.6-литров бензинов турбодвигател със 147 к.с., съчетан с автоматична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 10.7 секунди, което е сравнимо с базовия бензинов Jaecoo 7.
Следва plug-in хибридът. Той използва 1.5-литров бензинов двигател, съчетан с електромотор, за да постигне обща мощност от 204 к.с. Това намалява времето за ускорение от 0 до 100 км/ч до 8.7 секунди, с половин секунда по-бързо от BYD Seal U.
Plug-in хибридът може да измине до 90 км само на електричество, което е най-близкото до изцяло електрическа версия на Omoda 7. За тези, които търсят китайски електрически SUV, по-подходящ вариант би бил MG S5 EV.
Автомобилът поддържа бързо зареждане с прав ток (DC) с мощност 40 кВт, което позволява батерията да се зареди от 30% до 80% за 20 минути. Това не е особено често срещана функция при plug-in хибридите, както и технологията V2L (vehicle-to-load), която позволява захранването на домакински уреди като микровълнова фурна с енергия от батерията на автомобила.
Първите тестове на Omoda 7 предстоят в следващите няколко месеца, така че очаквайте скоро пълния преглед на модела.
Последвайте ни в Google News