Toyota наскоро разшири семейството на Land Cruiser с по-малкия и достъпен модел FJ, който обаче се предлага само на избрани азиатски пазари. Според нова информация от Япония, това е само началото, тъй като компанията разработва два напълно нови модела – SUV и пикап.
Тези два автомобила, които се очаква да достигнат и до пазара в САЩ, може да се окажат повратна точка за легендарното име Land Cruiser. Информацията предполага, че те ще се предлагат с електрическо или хибридно задвижване при дебюта си.
По-меката страна на Land Cruiser
От 1951 г. насам всички модели Land Cruiser са изградени върху здрава конструкция с рама, като основен фокус са издръжливостта, надеждността и проходимостта извън пътя.
Според неназовани вътрешни източници, цитирани от японското издание Best Car, предстоящите SUV и пикап ще скъсат с тази дългогодишна традиция. Същите източници описват новите модели като „началото на нова глава“ в историята на модела.
Твърди се, че и двата автомобила ще използват самоносеща конструкция, което ще даде предимство на комфорта на пътя и ежедневната практичност пред безкомпромисната здравина на класическата архитектура с рама.
Въпреки че тези информации трябва да се приемат с известна доза предпазливост, те веднага напомнят за две познати концепции: пикапът Toyota EPU и по-големият триредов SUV Land Cruiser Se. И двата модела бяха показани по време на изложението Japan Mobility Show през 2023 г.
Според японски медии, предстоящият пикап ще споделя стилистични елементи с концепцията EPU, която беше с дължина 5070 мм и разполагаше с товарна платформа с възможност за удължаване.
Подобен подход ясно би го разграничил от новото поколение на Hilux, Tacoma, Tundra и Land Cruiser 70. Всички те продължават да разчитат на традиционна конструкция с отделна рама.
Електрически основи, гъвкаво бъдеще
И двете концепции от 2023 г. бяха изцяло електрически, комбинирайки големи батерии със системи за задвижване на четирите колела. Серийните версии обаче биха могли да използват еволюция на платформата e-TNGA на Toyota или да преминат към различна самоносеща архитектура, която поддържа и хибридни задвижващи системи. Този подход съответства на по-широката стратегия на Toyota за предлагане на различни видове задвижване, както беше демонстрирано и при новата концепция Corolla.
Според информацията, новият пикап може да дебютира още през 2027 г. По-ранни публикации предполагат, че серийната версия на SUV модела Land Cruiser Se може да се появи година по-рано, през 2026 г., за да съвпадне със 75-ата годишнина на модела.
Ще се предлагат ли в САЩ?
Още по-интересно, но и напълно очаквано, е предположението, че въпросните пикап и SUV могат да се продават в Северна Америка. Настоящата информация сочи, че предстоящият електрически Land Cruiser ще се произвежда в САЩ. Това е логично предвид съществуващите тарифни предизвикателства и големия фокус на Toyota върху местното производство, подкрепен наскоро от ангажимент за инвестиции в размер на 10 милиарда долара.
В допълнение, представители на Toyota признаха, че обмислят създаването на достъпен пикап за американския пазар – роля, която би могла да бъде изпълнена от тези два нови модела.
Един електрифициран пикап Land Cruiser би могъл да се конкурира директно с предстоящия електрически модел на Ford с размерите на Ranger или с евентуалния наследник на компактния Maverick. Така или иначе, ясно е, че Toyota се позиционира за едно по-широко и гъвкаво бъдеще. Остава да проследим как точно ще се развият тези планове.
Последвайте ни в Google News