Настоящият Civic RS разчита на двигател с вътрешно горене и ръчна скоростна кутия, но Honda вече работи по хибридна алтернатива. Японският производител ще представи редица нови концепти и прототипи на предстоящото автомобилно изложение в Токио през 2026 г. В центъра на вниманието ще бъдат спортни версии на Civic Type R и новото Prelude, разработени от Honda Racing Corporation (HRC), както и прототипът Civic e:HEV RS, който комбинира хибридна технология със симулация на смяна на предавките.
Хибридна версия с фокус върху удоволствието от шофирането
Новият прототип Civic e:HEV RS е базиран на нивото на оборудване RS, което дебютира на японския пазар миналата година. Оригиналната версия представлява по-спортен вариант на хечбека Civic, оборудван с по-прецизно настроено шаси, 1,5-литров турбо двигател и шестстепенна ръчна скоростна кутия.
Прототипът e:HEV RS обаче поема в различна посока, заменяйки конвенционалното задвижване със самозареждаща се хибридна система. Към нея е добавен и режимът S+ Shift на Honda, чиято цел е да осигури по-ангажиращо усещане зад волана въпреки липсата на традиционна скоростна кутия. Тази технология симулира смяната на предавки чрез промяна в оборотите, подаването на въртящ момент и звука на двигателя.
Въпреки че Civic e:HEV RS все още е прототип, представянето му подсказва, че Honda обмисля серийно производство. Ако моделът получи зелена светлина, той ще стане вторият автомобил след Prelude, който използва технологията S+ Shift.
Очаква се задвижването на e:HEV RS да използва стандартната хибридна система на Honda, която съчетава 2,0-литров двигател с два електромотора. Общата мощност на системата е около 200 к.с. (149 kW).
Макар Honda все още да не е разпространила официални изображения, се очаква прототипът да прилича на настоящия модел RS. Това означава червени емблеми, тъмни декоративни елементи, черни 18-цолови джанти и опционални аеродинамични компоненти. Една от малкото видими разлики ще бъде липсата на двойните ауспухови накрайници, характерни за бензиновата версия.
Концепти от Honda Racing Corporation
Спортното подразделение Honda Racing Corporation (HRC) също ще покаже два нови концепта. Макар подробностите да са оскъдни, се очаква те да следват примера на прототипа Acura Integra Type S HRC от 2024 г., като предложат визуални промени и подобрения по шасито, насочени към употреба на писта.
Концептът Civic Type R HRC е описван като върхово постижение в спортното представяне. Все още не е ясно дали това е подготовка за още по-мощна версия на Type R, или просто платформа за тестване на нови компоненти.
От своя страна, концептът Prelude HRC ще предложи подобрения, които допълнително изследват „удоволствието от шофирането“. Те ще се основават на вече наличните части от Honda Genuine Accessories и Mugen, но се очаква HRC да отиде още по-далеч.
Гамата на изложението ще бъде допълнена от състезателния автомобил Honda HRC Prelude-GT, който ще се състезава в клас GT500 на японския шампионат Super GT от 2026 г. За феновете на виртуалните състезания Honda ще покаже и нов симулатор, базиран на спрения от производство NSX-GT.
Автомобилното изложение в Токио ще се проведе от 9 до 11 януари 2026 г., а пресконференцията на Honda е насрочена за 8 януари.
Последвайте ни в Google News