Tesla за пореден път прекрачи границите в своя дългогодишен експеримент с автономността, представяйки нов профил на шофиране, наречен „Mad Max“. Той е част от актуализацията V14.1.2 на системата за пълно автономно управление (FSD). Името е напълно подходящо за компания, която повече от десетилетие обещава спасение чрез самоуправляващи се автомобили, а понякога предоставя контролиран хаос. Новият режим, който в момента е достъпен само за ограничен кръг от тестови потребители, надгражда представената миналата седмица версия FSD V14.1, като усъвършенства преценката на софтуера и проверява доколко дръзко поведение ще позволи Tesla на своите автомобили в името на прогреса.
Tesla включва режим „Mad Max“ по магистралите
Профилът „Mad Max“ увеличава както скоростта на движение, така и честотата на смяна на лентите в сравнение с предишния режим „Hurry“. Според бележките към актуализацията, той предлага „по-високи скорости и по-чести смени на лентата от Hurry“. Първите потребители обаче съобщават, че автомобилите могат да превишават законовите ограничения със значителна разлика. Изглежда новият профил позволява достигане на скорост до 137 км/ч, докато максималната скорост на „Hurry“ е намалена до 130 км/ч.
Тази актуализация е част от по-широките усилия на Tesla да предостави на потребителите по-голям контрол върху поведението на автомобила. Компанията вече предлага пет избираеми профила — Sloth, Chill, Average, Hurry и Mad Max — които варират от консервативен до силно настоятелен стил на шофиране. Последните две допълнения, „Sloth“ и „Mad Max“, разширяват диапазона и в двете посоки – от предпазливо движение с ниска скорост до по-агресивно представяне на магистрала.
Автономният режим има и незаконна страна
Видеоклипове, споделени от първите потребители, показват автомобили, оборудвани с FSD, да извършват по-бързи смени на лентите и да поддържат по-висока скорост от преди. В един от клиповете тестващият отбелязва, че автомобилът се движи със 115 км/ч в участък с ограничение от 90 км/ч по неосветен път. Това отново повдига въпроси за начина, по който Tesla балансира между комфорта на водача, спазването на законите и стремежа към по-естествено, подобно на човешкото шофиране.
Ръководителят на отдела за Autopilot в Tesla, Ашок Елусуами, описа профила „Mad Max“ като отговор на обратната връзка от клиентите. Той предлага режим, подходящ „когато закъснявате за полет или да вземете детето си от училище“. Новата настройка вероятно ще привлече допълнително внимание от страна на регулаторните органи, които и преди са изразявали притеснения относно функции на FSD като преминаване през знак „Стоп“ без пълно спиране и гъвкавостта при спазване на скоростните ограничения.
Докато актуализацията се приема добре от някои собственици на Tesla заради добавените възможности за персонализация, други критикуват компанията, че се фокусира върху скоростни профили вместо върху по-търсени функции. Сред тях е и „Reverse Summon“, която някои потребители наричат „Go Park Yourself“ (буквално „Отиди да се паркираш сам“). Междувременно собствениците на Cybertruck остават изключени от тази актуализация, тъй като моделът все още не разполага с няколко FSD функции, налични в другите автомобили на Tesla.
За Tesla режимът „Mad Max“ отразява както непрестанните софтуерни експерименти на компанията, така и нейната готовност да тества границите на поведението при автономно шофиране. Този подход продължава да привлича вниманието както на фенове, така и на регулатори. Но докато Tesla продължава да прекрачва границите на законността, горкият Cybertruck не може дори да получи една актуализация.
Последвайте ни в Google News