Новият режим „Mad Max“ на Tesla разширява границите на софтуера Full Self

Tesla активира режим „Mad Max“ по магистралите

Профилът „Mad Max“ увеличава както скоростта на движение, така и честотата на смяна на лентите в сравнение с предишния режим „Hurry“. Според официалната информация от Tesla, новият режим предлага „по-високи скорости и по-чести смени на лентата от Hurry“. Първите потребители обаче съобщават, че автомобилите могат значително да надвишават законовите ограничения. Новият профил изглежда позволява максимална скорост до 137 км/ч, докато тази на „Hurry“ е намалена до 129 км/ч.

Тази актуализация е част от по-широките усилия на Tesla да предостави на потребителите по-голям контрол върху поведението на автомобила. Компанията вече предлага пет избираеми профила – „Sloth“, „Chill“, „Average“, „Hurry“ и „Mad Max“, които покриват целия спектър от консервативно до силно уверено шофиране. Последните две допълнения, „Sloth“ и „Mad Max“, разширяват този диапазон, като предлагат както предпазливо движение с ниска скорост, така и по-агресивно поведение на магистрала.

Автономният режим прекрачва границите на закона

Видеоклипове, споделени от първите потребители на системата, показват автомобили, оборудвани с FSD, да извършват по-бързи смени на лентата и да поддържат по-висока скорост от преди. В един от клиповете тестващ отбелязва, че автомобилът се е движил със 113 км/ч при ограничение от 89 км/ч по неосветен път. Това отново повдига въпроси за начина, по който Tesla балансира между комфорта на водача, спазването на законите и стремежа към по-естествено, човешко поведение на пътя.

Директорът на отдела Autopilot в Tesla, Ашок Елусуами, описа профила „Mad Max“ като отговор на обратната връзка от клиентите. Той го определи като режим, подходящ за случаите, в които някой бърза за полет или да вземе детето си от училище. Новата настройка вероятно ще привлече допълнително внимание от страна на регулаторните органи, които и преди са изразявали загриженост относно функции на FSD като преминаването през знак „Стоп“ без пълно спиране и гъвкавостта при спазване на скоростните ограничения.

Докато актуализацията се приема добре от някои собственици на Tesla заради добавените възможности за персонализация, други критикуват фокуса на компанията върху скоростните профили вместо върху по-търсени функции като „Reverse Summon“. Междувременно собствениците на Cybertruck остават изключени от тази актуализация, тъй като моделът все още не разполага с няколко FSD функции, налични в другите автомобили на Tesla.

За Tesla режимът „Mad Max“ отразява както постоянните софтуерни експерименти на компанията, така и готовността ѝ да тества границите на поведението на автономните автомобили. Това е подход, който продължава да привлича вниманието както на фенове, така и на регулаторите. Но докато компанията разширява границите на законността, Cybertruck все още не може да получи дори тази актуализация.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации