Хибриден SEAT Leon ще се присъедини към гамата през 2028 г., а напълно обновен модел се очаква година по-късно
На фона на все по-големите успехи на Cupra, подкрепени от постоянен поток нови модели, изглеждаше, че Volkswagen Group тихомълком се готви да изпрати SEAT в пенсия.
По време на представяне пред медиите на обновения Ibiza обаче, ръководителите на SEAT най-накрая отговориха на нарастващите въпроси за бъдещето на марката.
Освен съобщението, че Ibiza и Arona ще получат „меки хибридни“ задвижващи системи през 2027 г., от SEAT разкриха също, че четвъртото поколение на SEAT Leon ще се сдобие с нов електрифициран двигател през 2028 г., преди да последва още по-голямо обновление през 2029 г.
Новата задвижваща система ще бъде пълният хибрид, който се очаква да дебютира във второто поколение на Volkswagen T-Roc следващото лято. Вече е известно, че системата ще включва 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател и електромотор, съчетани със седемстепенна автоматична скоростна кутия DSG. Ще се предлагат два варианта на мощност: 136 к.с. или 170 к.с.
Със способността си да задвижва предните колела както чрез бензиновия двигател, така и чрез електромотора, се очакват значителни подобрения в разхода на гориво и емисиите. Пълната хибридна система е предвидена не само за хечбек версията на Leon, но и за комби варианта Estate.
Малко след премиерата на хибридния модел, през 2029 г. SEAT ще пусне на пазара „обновена гама Leon“. Като се има предвид, че дотогава настоящият автомобил ще бъде на почти 10 години, се очаква значителен редизайн. Най-вероятно той ще използва същата платформа MQB evo като сегашния модел, което означава, че наред с пълния хибрид ще има възможност за запазване на „меки хибридни“ и плъгин хибридни двигатели – нещо, което според SEAT е от ключово значение за пазарния успех.
Засега липсват повече подробности, но се очаква еволюция на настоящия дизайнерски език на SEAT, с остри, ъгловати линии, както и актуализирани технологии и основна промяна в интериора. Целта е моделът да има спортен и изчистен дизайн, който го отличава от другите хечбек модели на VW Group, включително и от тясно свързаната марка Cupra.
В ексклузивно изявление пред Auto Express, Свен Шувирт, изпълнителен вицепрезидент по продажбите и маркетинга в SEAT, заяви, че ще бъдем изненадани. Той припомни, че миналата година са били въведени промени в инфоразвлекателната система и е добавен плъгин хибрид за Leon, но през 2029 г. предстои много по-голямо обновление.
Leon ще бъде ключов модел за SEAT, тъй като изглежда няма планове за второ поколение на SUV модела Ateca. Маркус Хаупт, главен изпълнителен директор на SEAT и Cupra, обясни пред Auto Express, че Ateca е автомобил, който е лансиран с голям успех и дори е създадена негова Cupra версия. Сега обаче на пазара е Cupra Terramar, който допълва Ateca, затова компанията дава приоритет на по-малките автомобили, тъй като те се нуждаят от обновление.
SEAT вече се възприема като „входна“ марка във VW Group, което означава, че ценообразуването ще бъде от все по-голямо значение за Leon и останалите модели в бъдеще. На въпроса дали SEAT може да се конкурира дори с марки като Dacia по отношение на цената, с цел да бъде по-достъпен от VW и Skoda, Шувирт отговори, че това е възможно в зависимост от конкретния автомобил.
Той обаче добави, че компанията не иска да се фокусира единствено върху ниската цена. Като испанска марка, SEAT със сигурност ще запази част от емоционалния си заряд, защото това е истински актив.
Последвайте ни в Google News