Новият Tesla Model Y Standard 2025: Когато по-малкото всъщност е повече

Въпреки слуховете, че пионерът в електрическите автомобили Tesla изпитва затруднения, компанията доказва, че не почива на стари лаври. Новият базов Model Y Standard, произвеждан в Германия, показва, че качествените електромобили с голям реален пробег не е задължително да бъдат скъпи.

За да направи Model Y още по-привлекателен, Tesla предприема решителна стъпка – намалява цената. В Германия новият базов модел „Standard“ вече се продава за 39 990 евро (около 35 000 британски лири). Въпреки по-опростената си спецификация, той предлага значително повече от конкуренти като Volkswagen ID.4. Засега обаче не е потвърдено дали този вариант ще се предлага и на други пазари.

Изчистен дизайн и качествен интериор

Дългият близо 4,8 метра Model Y Standard изглежда елегантно в своята простота. Предницата е лишена от ненужни елементи – липсват светлинни ленти или прекалено агресивни спойлери. Този подход „по-малкото е повече“ продължава и отзад, където също е премахната светлинната лента между стоповете.

Интериорът следва същата философия, създавайки усещане за хладна, скандинавска елегантност. Седалките са тапицирани с комбинация от сив текстил и вложки от изкуствена кожа, а по вратите и арматурното табло има допълнителни текстилни елементи. Изборът на материали напомня за стилните и изчистени интериори на Volvo.

По време на първия тест качеството на сглобката се оказва отлично. В купето не се чуват никакви скърцания или шумове, дори при преминаване през паваж или дълбоки дупки.

Задвижване, пробег и динамика

Базовият модел разчита на един електромотор, задвижващ задните колела. Както обикновено, Tesla не разкрива официално данните за мощността и батерията. Въпреки това, на база на обявения пробег и разход, може да се предположи, че батерията е с капацитет около 70 кВч, а моторът генерира приблизително 300 к.с. и 420 Нм въртящ момент.

Тежащият 1,9 тона автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди, макар на пътя усещането да е за по-добра динамика. Максималната скорост достига 201 км/ч. Официалният пробег по цикъла WLTP е 534 км, постигнат при среден разход от 13,1 кВч/100 км.

Шофьорът може да избира между два режима на шофиране – „Standard“ и енергоспестяващия „Chill“. Дори при по-динамично шофиране в стандартен режим, системите за контрол се намесват рано, но работата им по-скоро се чува, отколкото усеща, без да нарушава удоволствието от управлението. Това се дължи на директното управление с добра обратна връзка и отлично настроеното шаси.

Управление и практичност

Централният дисплей остава основният контролен център за всички функции на автомобила. Чрез бутоните на волана се активират чистачките, режимите на шофиране или адаптивният круиз контрол, а фините настройки се правят през екрана. Системата е интуитивна и лесна за усвояване. За разлика от някои последни промени при други модели на марката, тук лостчето за мигачите е запазено.

Единствената неприятна изненада по време на теста е асистентът за движение в задръстване, който работи с леко придърпване – разочароващо, предвид опита на компанията в тази област.

Когато става дума за зареждане на Supercharger станция, Model Y Standard поддържа мощност до 175 кВт. С предварително подготвена батерия, зареждането от 20 до 80% отнема по-малко от 30 минути.

Пространството остава един от най-силните козове на модела. Багажникът предлага обем от 835 литра, който нараства до внушителните 2118 литра при сгънати задни седалки. Има и голямо отделение под пода, както и практичен преден багажник.

Мястото за пътниците на втория ред е изключително щедро, а седалките са удобни дори за дълги пътувания. Предните седалки са монтирани високо, което позволява на седящите отзад да изпънат краката си – комфорт, напомнящ за луксозна лимузина.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации