Новият Toyota Land Cruiser става хибриден, по-ефективен и по-скъп

Всеки нов Toyota Land Cruiser вече се предлага с 48-волтова мека хибридна система, създадена да направи внушителния 4×4 по-икономичен и комфортен както на пътя, така и извън него. Това обаче води и до по-висока цена, която вече стартира от 80 740 паунда.

Сумата е с около 3000 паунда по-висока в сравнение с чисто дизеловата версия и означава, че всъдеходът на Toyota вече е с приблизително 18 000 паунда по-скъп от основния си конкурент, Land Rover Defender 110.

С добавянето на хибридната технология Land Cruiser вече не се предлага със седем места. Всички модели са петместни и се доставят ексклузивно в ниво на оборудване Invincible. Стандартното оборудване включва 20-инчови джанти, отваряем панорамен покрив, 12,3-инчов сензорен екран, head-up дисплей и кожена тапицерия.

Новото хибридно задвижване

Меката хибридна система на Land Cruiser не е същата като пълната хибридна система, позната като „самозареждаща се“, която се използва в други модели на Toyota като Yaris или Corolla. Тя е по-малко сложна и по-компактна, което позволява на марката да я интегрира в съществуващото задвижване без значителни модификации.

Под капака се намира 2,8-литровият турбодизелов двигател, който новият Land Cruiser използва от премиерата си миналата година. Сега той е съчетан с малка 48-волтова литиево-йонна батерия и електромотор-генератор, който може да добави допълнителни 16 к.с. и 65 Нм въртящ момент.

Основното предимство е по-бързата, тиха и плавна работа на старт-стоп системата, което е полезно в градски условия и при натоварен трафик. Хибридната технология също така прави ускорението по-равномерно в целия оборотен диапазон, осигурявайки по-комфортно шофиране.

От Toyota твърдят, че системата дори подобрява вече огромните офроуд способности на Land Cruiser, без да компрометира възможността на всъдехода да работи в екстремни условия и по тежки терени.

Електромотор-генераторът презарежда батерията на хибридната система, така че не се налага външно зареждане. Той е способен да генерира енергия при спиране, като тази функция също допринася за по-висока ефективност. Инструменталният панел показва на водача дали системата възстановява енергия, или подпомага двигателя.

За да се защитят електрическите компоненти при всякакви условия, електромотор-генераторът е монтиран високо на блока на двигателя. Това гарантира, че всъдеходът може да преминава през вода с дълбочина до 700 мм. Батерията също е защитена от вода, докато филтър предотвратява натрупването на прах в охладителните пътища, а вентилатор поддържа производителността на системата при високи температури.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации