Новият Toyota RAV4 съчетава съдържание и стил в хибриден пакет

Новото поколение на Toyota RAV4 пристига само с хибридно задвижване и с дългоочаквана нова инфоразвлекателна система. Моделът вече е изключително популярен, а последната му версия дава още повече причини за това.

За модел 2026 г. Toyota превръща своя бестселър в SUV, предлаган само като хибрид, като се отказва от традиционния бензинов двигател в полза на стандартна електрифицирана система с опция за plug-in хибрид. Дизайнът е освежен и модерен, а в интериора RAV4 най-накрая получава технологичното обновление, от което отдавна се нуждаеше, с най-новата инфоразвлекателна система на Toyota, която актуализира купето.

Познато усещане зад волана

Журито на конкурса „SUV на годината 2026“ на списание MotorTrend приветства смелото решение на Toyota да направи най-продавания си модел изцяло хибриден, следвайки по-широката стратегия на марката за преминаване към електрическо задвижване. След тестовете обаче става ясно, че не всичко в новия RAV4 се усеща като ново.

Редакторът Крисчън Сийбо заяви, че усещането при шофиране е познато от предходния модел. Според него двигателят е шумен и с груба работа, мощността е адекватна, а возията е леко насечена, но все пак комфортна. Управлението и спирачките не се отличават с нищо особено, което за много купувачи в този сегмент всъщност е предимство.

Оценката на RAV4 модел 2026 г. се фокусира върху ниво на оборудване Limited със стандартното хибридно задвижване – 2.5-литров редови четирицилиндров двигател, съчетан с два електромотора за комбинирана мощност от 236 к.с. Toyota предлага и plug-in хибридна версия, която използва същия 2.5-литров двигател, но го съчетава с по-голяма батерия за по-голям пробег на ток и по-добра динамика.

Технологичен скок в интериора

Мненията на журито за интериора на RAV4 бяха разделени. Някои оцениха функционалността на централната конзола на няколко нива, докато други намериха дизайна за претрупан и разсейващ. Всички обаче бяха единодушни по отношение на най-новата инфоразвлекателна система на Toyota, която представлява забележителна стъпка напред в сравнение с тази в много други модели на марката. Главният редактор Ед Лоу отбеляза отличния дисплей пред водача и екрана на инфоразвлекателната система, добрата карта, богатия набор от функции и интелигентното оформление на режимите на шофиране.

Членовете на журито, които са запознати с последните модели на Toyota, приветстваха подобрението, като отбелязаха, че новата система се усеща по-функционална, по-интелигентна и далеч по-усъвършенствана от преди. Според тях разликата е като между ден и нощ. Макар и да не е последна дума на техниката, системата е дългоочаквано и необходимо подобрение.

Безопасност и финална оценка

Новият RAV4 предлага и най-новия пакет от асистенти за водача и функции за активна безопасност на Toyota – Safety Sense 4.0. Сред нововъведенията е функция, която позволява автоматична смяна на лентата с просто докосване на мигача. Журито остана доволно от работата на системата, като отбеляза, че тя уверено поддържа компактния SUV в центъра на лентата, когато адаптивният круиз контрол и асистентът за поддържане на лентата са активни.

Въпреки напредъка си, RAV4 в крайна сметка не успя да достигне до финала на конкурса. Журито се съгласи, че това е голям скок напред за Toyota, но не и революция в сегмента. Хибридното задвижване, обновените технологии и подобреният пакет за безопасност го правят по-практичен и ефективен от всякога, но в сравнение с конкуренцията, RAV4 не се усеща като лидер.

Основни данни и цена

Базова цена: 43 000 щ.д. (прогнозна)

Цена на тествания модел: 45 500 щ.д. (прогнозна)

Конфигурация: Хибриден SUV с 5 места и 4 врати. Разполага с предно разположен двигател, преден и заден електромотор, и задвижване на всички колела (AWD).

Задвижване

Двигател с вътрешно горене: 2,5-литров, 4-цилиндров редови двигател (DOHC, 16 клапана), работещ по цикъл на Аткинсън, с комбинирано директно и индиректно впръскване. Мощност 183 к.с. при 5700 об/мин и въртящ момент 221 Нм при 3600 об/мин.

Преден електромотор: Синхронен с постоянни магнити, мощност 134 к.с. и въртящ момент 207 Нм.

Заден електромотор: Синхронен с постоянни магнити, въртящ момент 121 Нм (мощността не е обявена).

Обща системна мощност: 236 к.с.

Общ системен въртящ момент: Няма данни.

Трансмисия: Безстепенна трансмисия (CVT) за предната ос и едностепенен редуктор за задната ос.

Батерия: Литиево-йонна с капацитет 1,0 кВч.

Размери, тегло и гуми

Собствено тегло: 1741 кг (разпределение 55/45% между преден и заден мост)

Междуосие: 2690 мм

Дължина x Широчина x Височина: 4597 x 1854 x 1689 мм

Гуми: Toyo Open Country H/T 235/50R20 100V M+S

Разход на гориво и пробег

Разход по EPA (градско/извънградско/комбинирано): 5,3 / 6,0 / 5,6 л/100 км (прогнозни данни)

Прогнозен пробег: 980 км (данни от производителя)

Динамични показатели (Тестове на MotorTrend)

Ускорение 0–100 км/ч: 7,0 сек (измерено за 0-60 mph)

Ускорение на 1/4 миля (402 м): 15,4 сек при 146 км/ч

Спирачен път (100–0 км/ч): 37,8 м (измерено за 60-0 mph)

Странично ускорение: 0,79 g

Време за обиколка „Figure-Eight“: 27,6 сек при средно 0,63 g

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации