Модулна архитектура за масовите модели
На пръв поглед това звучи като мит от автомобилен форум. Но коментари на Уехара пред списание Drive предполагат, че инженерният екип на Toyota целенасочено е проектирал тази серия двигатели така, че да споделя архитектура при различни работни обеми. Блокът на V8 двигателя е „някак близък“ до новия 2,0-литров четирицилиндров мотор, тестван в прототип на GR Yaris със средно разположен двигател, което загатва за необичайно високо ниво на модулност. Това би улеснило значително използването на един високопроизводителен двигател в коренно различни платформи.
Вътрешно новият V8 използва алуминиев блок с полузатворена риза, основни лагери с напречно болтово закрепване и два турбокомпресора с електрическо задействане, проектирани за бързо развъртане и минимално забавяне. Интегрираната хибридна система използва компактен електромотор, монтиран между двигателя и трансмисията, който захранва лека литиево-йонна батерия. Тя е оптимизирана за осигуряване на кратки импулси от въртящ момент, а не за продължително шофиране в изцяло електрически режим.
Мощност без зареждане от контакта
В типичния за Toyota стил, числата са амбициозни. Но не бихме очаквали нищо по-малко от компания, изградила репутацията си върху създаването на компоненти с огромен резерв – от хибриди до хиперколи. Според информацията 4,0-литровият V8 с двоен турбокомпресор ще достига до 900 к.с. в най-мощния си електрифициран вариант, въпреки че Toyota все още не е потвърдила финалните данни. Новото задвижване заменя остаряващия 5,0-литров атмосферен агрегат, използван в F-моделите на Lexus, но с много различна мисия: да запази характера на V8, като същевременно отговаря на съвременните емисионни стандарти. За да постигне това, Toyota изцяло пропуска plug-in хибридната технология, като вместо това избира по-лека, конвенционална хибридна система. Както заяви Уехара, компанията не разчита на PHEV системата.
Това, което прави впечатление, е потенциалният обхват на приложение. Ако новият V8 наистина може да се побере под капака на Land Cruiser, Toyota би могла да възроди осемцилиндровата мощ в автомобили, които отдавна са преминали към шестцилиндрови турбо двигатели. Хибридизиран дизелов вариант също не е изключен, което отваря вратата за работни машини като Sequoia или Tundra да споделят същото ДНК като суперавтомобил на Lexus.
Това е инженерен прагматизъм в най-чистата му форма. Създавайки модулен и екологично съобразен V8, компанията може да постигне икономии от мащаба, като същевременно запази своето спортно наследство. Това е умел компромис между устойчивост и скорост, както и доказателство, че следващият велик двигател на Toyota може да не е заключен в най-бързите автомобили в света, а да чака търпеливо в нещо с теглич и поставки за чаши.
Последвайте ни в Google News