Новият V8 двигател на Toyota може да не остане само за суперколи

Модулна архитектура за масовите модели

На пръв поглед това звучи като мит от автомобилен форум. Но коментари на Уехара пред списание Drive предполагат, че инженерният екип на Toyota целенасочено е проектирал тази серия двигатели така, че да споделя архитектура при различни работни обеми. Блокът на V8 двигателя е „някак близък“ до новия 2,0-литров четирицилиндров мотор, тестван в прототип на GR Yaris със средно разположен двигател, което загатва за необичайно високо ниво на модулност. Това би улеснило значително използването на един високопроизводителен двигател в коренно различни платформи.

Вътрешно новият V8 използва алуминиев блок с полузатворена риза, основни лагери с напречно болтово закрепване и два турбокомпресора с електрическо задействане, проектирани за бързо развъртане и минимално забавяне. Интегрираната хибридна система използва компактен електромотор, монтиран между двигателя и трансмисията, който захранва лека литиево-йонна батерия. Тя е оптимизирана за осигуряване на кратки импулси от въртящ момент, а не за продължително шофиране в изцяло електрически режим.

Мощност без зареждане от контакта

В типичния за Toyota стил, числата са амбициозни. Но не бихме очаквали нищо по-малко от компания, изградила репутацията си върху създаването на компоненти с огромен резерв – от хибриди до хиперколи. Според информацията 4,0-литровият V8 с двоен турбокомпресор ще достига до 900 к.с. в най-мощния си електрифициран вариант, въпреки че Toyota все още не е потвърдила финалните данни. Новото задвижване заменя остаряващия 5,0-литров атмосферен агрегат, използван в F-моделите на Lexus, но с много различна мисия: да запази характера на V8, като същевременно отговаря на съвременните емисионни стандарти. За да постигне това, Toyota изцяло пропуска plug-in хибридната технология, като вместо това избира по-лека, конвенционална хибридна система. Както заяви Уехара, компанията не разчита на PHEV системата.

Това, което прави впечатление, е потенциалният обхват на приложение. Ако новият V8 наистина може да се побере под капака на Land Cruiser, Toyota би могла да възроди осемцилиндровата мощ в автомобили, които отдавна са преминали към шестцилиндрови турбо двигатели. Хибридизиран дизелов вариант също не е изключен, което отваря вратата за работни машини като Sequoia или Tundra да споделят същото ДНК като суперавтомобил на Lexus.

Това е инженерен прагматизъм в най-чистата му форма. Създавайки модулен и екологично съобразен V8, компанията може да постигне икономии от мащаба, като същевременно запази своето спортно наследство. Това е умел компромис между устойчивост и скорост, както и доказателство, че следващият велик двигател на Toyota може да не е заключен в най-бързите автомобили в света, а да чака търпеливо в нещо с теглич и поставки за чаши.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации