В света на автомобилните ентусиасти се организира едно особено интригуващо състезание, което изправя модерните технологии срещу суровата мощ от миналото. В тази надпревара на 400 метра един срещу друг застават три от най-уважаваните спортни седани от края на първото десетилетие на века – BMW M3 (E90), Audi RS4 (B7) и Mercedes C63 AMG (W204). Тяхното предизвикателство е да докажат превъзходството си над най-новия Volkswagen Golf R, а скромният на пръв поглед „хотхеч“ (мощен спортен хечбек) има за цел да засрами именитите си съперници.
V8 триото от миналото е готово за битка
Първи на стартовата линия застават вечните конкуренти от Германия. Второто поколение на Audi RS4, произвеждано между 2006 и 2008 г., разчита на 4.2-литров V8 двигател с мощност 420 к.с. Четвъртото поколение на BMW M3 (2007-2013 г.) е оборудвано с 4.0-литров V8, генериращ 414 к.с. Audi има предимство не само в мощността, но и във въртящия момент. Освен това, моделът от Инголщат е единственият от триото със задвижване на четирите колела, което го превръща в скрит фаворит.
Въпреки това, когато става дума за чиста мощ, мускулестият Mercedes (2008-2011 г.) оставя и двата си съперника далеч назад. Неговият огромен 6.2-литров V8 двигател, доработен от AMG, развива впечатляващите 451 к.с. и 601 Нм въртящ момент. Това е със 171 Нм повече от Audi и с 201 Нм повече от BMW. Mercedes обаче е единственият спортен седан в състезанието с автоматична скоростна кутия и е най-тежкият от трите, което прави надпреварата изключително оспорвана.
Може ли четирицилиндровият Golf R да победи?
Мнозина биха очаквали трите V8 автомобила с лекота да унижат малкия Volkswagen, но резултатът далеч не е предрешен. Обновеният VW Golf R Mk8.5 има двигател с два пъти по-малък работен обем, но неговият 2.0-литров четирицилиндров турбо агрегат произвежда 328 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Цялата тази мощ се изпраща към четирите колела чрез седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Най-важното предимство на Volkswagen обаче е теглото. Той е с над 45 кг по-лек от BMW, с близо 230 кг по-лек от Audi и с цели 318 кг по-лек от Mercedes.
Въпросът е на коя от V8 легендите ще заложат привържениците на старата школа? Дали суровата мощ на Mercedes ще смаже конкуренцията? Ще се окаже ли задвижването на четирите колела на Audi решаващият фактор? Или пък BMW M3 ще докаже защо все още е смятан за еталон сред спортните седани? А може би най-новият Volkswagen ще покаже, че нищо не може да спре прогреса?
Последвайте ни в Google News