Бензиновата 3-та серия се произвежда в основния завод на BMW в Германия от 50 години. Това се променя догодина.
В BMW се случват големи промени. След изграждането на свръхмодерен завод за първия електрически автомобил, базиран на платформата Neue Klasse – кросоувъра iX3, германският автомобилен производител нарушава неписано правило, действащо от половин век.
От 1975 г. насам седанът от 3-та серия, може би най-важният модел на BMW, се произвежда в основния завод на компанията в Мюнхен, Германия. Това ще се промени през втората половина на 2026 г., когато базираният на Neue Klasse модел i3 ще измести седана с двигател с вътрешно горене от историческия му дом. Компанията обяви промяната в документите си за финансовите резултати за третото тримесечие, както забелязаха от BMW Blog.
Това е голяма промяна, която показва, че BMW приема електрическите автомобили сериозно, но не означава, че 3-та серия с двигател с вътрешно горене изведнъж ще бъде пренебрегната. Макар все още да няма официално потвърждение, един от слуховете предполага, че следващото поколение на 3-та серия ще се сглобява в Динголфинг, в най-големия европейски завод на автомобилния производител. Заводът в Динголфинг е отговорен за производството на множество модели на BMW, включително iX, 7-ма серия и 8-ма серия, като само през 2024 г. от поточните линии са слезли близо 300 000 автомобила.
BMW i3, който започна живота си като ексцентричен градски хечбек, ще се превърне в пълноразмерна, изцяло електрическа алтернатива на вездесъщия седан от 3-та серия. (Да не се бърка със сегашното поколение i3 седан, което се продава само в Китай.)
Двата модела ще се продават едновременно и въпреки възможните си дизайнерски прилики, те няма да споделят една и съща основа. i3 ще бъде базиран на архитектурата Neue Klasse, която е предназначена само за електрически автомобили, докато осмото поколение на 3-та серия ще продължи да използва доказаната платформа CLAR. Тя поддържа задвижване на задните колела и на четирите колела с двигатели с вътрешно горене, plug-in хибридни или изцяло електрически задвижвания.
Кросоувърът iX3 отбеляза голяма промяна за BMW и показа, че традиционният автомобилен производител може да се конкурира успешно с по-прогресивни марки като Tesla и BYD. Моделът iX3 използва най-съвременните технологии, като 800-волтова батерия със специално разработени клетки, компоненти от силициев карбид (SiC) и много по-ефективни задвижващи агрегати, и остави отлично първо впечатление. Той предлага голям пробег, много бързо зареждане и балансирано пътно поведение.
Очаква се същото да важи и за новото i3, когато се появи следващата година. Ще бъде интересно да се види дали електрическият седан ще надделее над версията с двигател с вътрешно горене, която дълго време е предпочитан избор за много фенове на BMW.
Последвайте ни в Google News