Новото електрическо BMW iX3 е разпродадено за 2026 г. още преди дебюта си в САЩ

BMW iX3 не просто се продава добре – моделът вече е запълнил почти целия планиран производствен капацитет на марката за Европа за 2026 г.

Силен старт за новата ера на BMW

BMW iX3 не е просто поредният електрически автомобил с емблемата на баварската марка. Това е първият модел, базиран на изцяло новата платформа на BMW, наречена Neue Klasse, който вече се доказа като пазарен хит в Европа. След дебюта си на автомобилното изложение в Мюнхен през септември миналата година, iX3 вече изпревари по продажби в Германия своя събрат с двигател с вътрешно горене – X3.

Тази пазарна инерция изглежда остава силна. Според президента и главен изпълнителен директор на BMW Италия, Масимилиано Ди Силвестре, търсенето в Европа на практика е запълнило почти цялото планирано производство за 2026 г.

„Списъкът ни с поръчки далеч надхвърли очакванията ни“, отбеляза Ди Силвестре, като добави, че само поръчките от Европа съставляват почти цялата продукция за следващата година.

Производствени планове и глобално разпространение

В момента всички бройки от iX3 се произвеждат в новия завод на BMW в Дебрецен, Унгария, който има капацитет до 150 000 автомобила годишно. Не е сигурно дали този обем ще бъде достигнат веднага, но компанията не спира дотук. Производството на версия с удължено междуосие ще започне в Шънян, Китай, през 2026 г., а моделите със стандартно междуосие ще последват от завода в Сан Луис Потоси, Мексико, през 2027 г.

Европа ще получи първа новия iX3, като доставките започват през пролетта на следващата година. Междувременно пазарът в САЩ ще получи своите автомобили няколко месеца по-късно, през лятото. Първата версия, която ще пристигне, е iX3 50 xDrive, но BMW планира по-късно да добави и по-достъпни варианти със задно задвижване и по-малка батерия.

Технически характеристики за американския пазар

За американските купувачи се очаква iX3 50 xDrive да стартира на цена от около 60 000 долара. Моделът ще разполага с най-новата система Panoramic iDrive на BMW и технология за бързо зареждане. С двата си електромотора автомобилът развива мощност от около 463 к.с. и въртящ момент от 645 Нм.

Зареждането също е бързо: на 400-киловатова DC зарядна станция могат да бъдат добавени между 280 и 370 км пробег само за 10 минути. Зареждането от 10 до 80 процента отнема около 21 минути при използване на зарядно устройство с висока мощност.

В основата на iX3 е батерия с използваем капацитет от 108,7 кВтч, изградена върху новата 800-волтова архитектура на BMW – скок в енергийната плътност, постигнат чрез използването на цилиндрични клетки. Тази батерия осигурява пробег до 644 км по стандарта EPA, което е консервативна оценка в сравнение със собствен тест на BMW в Германия, където автомобилът е изминал над 1000 км с едно зареждане.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации