Новото електрическо BMW M3 изглежда по-агресивно от всякога в последните шпионски снимки

Възможно е BMW Серия 5 да се откаже от дизайна на „Neue Klasse“ в полза на по-традиционна визия, но все още не е ясно дали същата съдба очаква и M3. Прототип на предстоящия електрически модел беше заснет отново по време на тестове и дори бърз поглед е достатъчен, за да се види, че той запазва характерните черти на новия дизайнерски език.

Изключително внушителна стойка на пътя

Разширените калници на тестовия автомобил изглеждат дори по-изразени в сравнение с предишни кадри. Това придава на електрическото M3 значително по-агресивно и заплашително присъствие. Независимо от типа задвижване, дизайнът подсказва, че това ще бъде един от най-запомнящите се M3 модели в историята.

Със сигурност има промени от последния път, когато видяхме прототипа на M3 EV. Това е първият път, в който автомобилът е забелязан с производствената версия на предните светлини. Те разполагат с LED елементи във формата на бумеранг, подобни на тези при iX3, макар и да не са напълно идентични. Основните и дългите светлини също са базирани на LED технология.

BMW не крие масивните спирачки и специфичните за М-моделите апарати. Интериорът също е частично видим, като се забелязва централният панорамен iDrive дисплей. Той ще работи в комбинация с екран в основата на предното стъкло, за да осигури силно персонализиран изглед за водача.

BMW все още пази повечето детайли в тайна

Германският производител на спортни автомобили все още не разкрива много подробности за новото BMW M3 EV. Въпреки това, след време, прекарано в един от прототипите за разработка, вече са известни някои ключови детайли.

Задвижване с четири мотора и около 700 к.с.

От BMW M планират всички електрически M модели да разполагат с четири електромотора – по един на всяко колело. Тази конфигурация позволява ниво на управление на въртящия момент (torque vectoring), което е почти невъзможно за постигане по друг начин. Макар че тестовият автомобил е разполагал с над 1300 к.с. и от BMW са заявили, че системата може да се справи безпроблемно с 1000 к.с., се очаква серийната версия да има мощност около 700 к.с.

За сравнение, най-мощният M3 с бензинов двигател в момента е версията Competition. Нейният 3,0-литров редови шестцилиндров двигател генерира 523 к.с. Новото електрическо M3 ще трябва да надмине тази стойност, но не е задължително разликата да бъде драстична.

Централизирано управление „Heart of Joy“

Ключов елемент в новия модел ще бъде системата на BMW, наречена „Heart of Joy“. Това е името на интегрирания контролен модул, който ще управлява всеки аспект от поведението на автомобила. „Heart of Joy“ ще контролира кормилното управление, спирачките, ускорението, сцеплението и всички други системи. По-важното е, че ще го прави 10 пъти по-бързо от сегашната система на BMW с множество отделни контролери.

Настоящите модели на BMW имат между 30 и 50 електронни контролни модула. Новите автомобили ще разполагат само с четири.

Бензиновата версия остава

От BMW все още не са обявили кога ще дебютира електрическото M3, нито кога можем да очакваме стандартните електрически версии на Серия 3, които ще носят името i3. Феновете на двигателите с вътрешно горене могат да бъдат спокойни – ще има и бензиново M3. Повече информация за него също ще бъде обявена на по-късен етап.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации