Изцяло новото поколение на Mercedes-Benz CLA-Class беше представено по-рано тази година, разкривайки впечатляващи технологии за електрически автомобили, които се очаква да намерят място и в по-високите класове на марката. CLA изглежда отлично, но на пазар, който силно предпочита кросоувъри пред седани, може би това не беше идеалният модел, с който Mercedes да постави началото на новата си електрическа ера. Скоро обаче тази ситуация ще се промени, тъй като прототип на следващото поколение Mercedes-Benz GLA-Class беше забелязан по време на тестове за първи път.
Очаква се новият GLA да дебютира в началото на 2027 г., като ще използва същата модулна архитектура на Mercedes (MMA), върху която е изграден и CLA, но ще има малко по-висока каросерия. Платформата MMA ще послужи за основа и на CLA Shooting Brake, който едва ли ще се предлага в САЩ, както и на следващото поколение GLB-Class. Подобно на CLA, очаква се първо да видим електрическата версия на GLA, вероятно в края на 2026 г., последвана от вариантите с бензинови двигатели.
Водещи технологии при електрическото задвижване
Тъй като GLA ще споделя много общи компоненти с CLA, можем да направим някои предположения за неговите характеристики. Mercedes ще предлага CLA в две версии: 250+ и 350, като и двете ще носят добавката „with EQ Technology“. Първата използва един електромотор на задната ос с мощност 268 к.с., докато втората е с два мотора и системна мощност 349 к.с. Възможно е Mercedes да промени конфигурацията за GLA, като го предлага само с два мотора заради статута му на кросоувър, но това предстои да се разбере.
В луксозния субкомпактен сегмент все още няма много електрически модели. Освен Volvo EX30, EX40 и C40 Recharge, повечето автомобили с подобни размери се предлагат от масови марки. Ако CLA и GLA бъдат позиционирани на конкурентни цени, Mercedes има потенциала да доминира в този сегмент с водещи технологии за пробег и зареждане.
След електрическата версия, Mercedes ще представи и GLA с „мека“ хибридна система, задвижвана от 1,5-литров турбо четирицилиндров двигател. Същата конфигурация се предлага и в CLA, където генерира 191 к.с. и 300 Нм въртящ момент, предавани през трансмисия с двоен съединител. Този двигател е разработен от Mercedes в Китай, поради което не е сигурно дали ще се предлага на американския пазар в моделите на платформата MMA. Досега в САЩ не са предлагани хибридни версии на A-Class, CLA, GLA или GLB, като от Mercedes заявяват, че нямат планове за плъгин хибриден модел от това поколение.
Еволюция в дизайна, вдъхновена от CLA
Съдейки по ранните шпионски снимки, третото поколение GLA очевидно ще следва същата рецепта като своите предшественици: да изглежда като по-висока версия на CLA. Маскировката трудно скрива заоблените пропорции на GLA, които ясно съответстват на дизайна на новия CLA. Очаква се моделът да има светлинна лента, свързваща двата фара, и осветени звезди в решетката, точно както при своя събрат седан. В задната част стоповете показват елементи, вдъхновени от дизайна на ракетни двигатели, виждан в скорошни концептуални модели на Mercedes, а камуфлажът вероятно крие още една свързваща светлинна лента.
В интериора се очаква GLA да има сходен дизайн с този на CLA, което означава, че на таблото ще бъде разположен големият екран Mercedes Superscreen. Той включва 10,25-инчово приборно табло, 14-инчова инфоразвлекателна система и 14-инчов екран за пътника отпред. Разбира се, GLA ще предложи повече пространство в купето, включително в багажника и в новопоявилия се преден багажник.
Последвайте ни в Google News