Renault Clio е еталон за европейски супермини автомобил от десетилетия, а сега на пазара се появява шестото поколение. За да запази позицията си на бестселър и да се позиционира в по-висок клас, новият модел е по-голям, с по-смел дизайн и по-богато оборудван от всякога – една цялостна промяна, а не просто фейслифт.
Renault го позиционира като автомобил, който може да предложи повече на купувачите в B-сегмента, но също така да привлече и някои собственици на по-големи модели от C-сегмента. Clio обаче винаги е бил и автомобил, доставящ удоволствие от шофирането. Въпросът е дали по-големият и по-тежък модел не слага край на забавния му характер.
На пръв поглед моделът впечатлява с просторен и луксозно изглеждащ интериор, ефективно хибридно задвижване и усещане за зрялост на пътя. От друга страна, дизайнът може да се окаже спорен, интериорът – претрупан, а хибридната система – за сметка на удоволствието от шофирането.
Какво е новото?
Един поглед към новото Clio е достатъчен, за да стане ясно, че това е смяна на поколенията. Дизайнерският език е много по-категоричен, с пронизващи, втренчени фарове, изразени калници и скулптурен преден капак, които придават на Clio по-целенасочено и сериозно присъствие на пътя.
Автомобилът е пораснал, въпреки че използва същата основна платформа: той е със 7 см по-дълъг и с 4 см по-широк, което създава усещане за по-стабилна стойка и осигурява повече вътрешно пространство.
В механично отношение всичко е по-голямо и по-мощно. Основната хибридна спецификация вече включва 1,8-литров четирицилиндров бензинов двигател (в сравнение с 1,6-литровия в настоящия модел), два електромотора и батерия с капацитет 1,4 кВтч (спрямо 1,2 кВтч). Системата генерира 160 к.с. и обещава разход на гориво от 3,3 л/100 км. Емисиите на CO₂ са най-ниските в историята на модела – 89 г/км.
Добрата новина е, че се предлага и обновена версия TCe 115 с 1,2-литров трицилиндров турбо бензинов двигател и шестстепенна ръчна скоростна кутия. Тя е насочена към пуристите, които предпочитат по-леко и не толкова сложно задвижване. Това е подобрена версия на 1,0-литровия трицилиндров двигател, който марката предлагаше досега. Версията с бензинов двигател и ръчна трансмисия не беше налична за тест по време на представянето, но остава надеждата, че ще запази част от онзи първичен, високооборотен чар, когато се появи на пазара.
Последвайте ни в Google News