Обновеният Alfa Romeo Tonale: Повече стил, но достатъчно ли е?

Въпреки по-агресивния си дизайн, тези, които търсят най-спортния SUV на пазара, ще останат разочаровани от обновения Alfa Romeo Tonale в почти всяко едно отношение. За капак, плъгин хибридното задвижване също изостава от конкуренцията по отношение на пробег и зареждане. И все пак, ако стилният и качествено изработен интериор е от по-голямо значение, най-малкият SUV на Alfa все още има с какво да привлече вниманието.

Три години след премиерата си, Alfa Romeo Tonale получи лек фейслифт, който включва обновен интериор и по-изострен външен вид, черпещ вдъхновение от славната история на марката.

Дизайн, вдъхновен от легенди

Променената предна част е вдъхновена от легендарни модели на Alfa като спортните седани Giulia GTA и GTAm, като дори носи нотки от 156 GTA. Фино преработената решетка „Scudetto“ е директно повлияна от суперавтомобила 33 Stradale. Взети заедно, всички промени по дизайна определено придават на автомобила по-агресивно излъчване.

Интериорът на Tonale се отличава с висококачествени материали и внимание към детайла. Още преди фейслифта кабината беше на високо ниво, но сега се предлагат нови спортни седалки с червена кожена тапицерия или комбинация от бяла синтетична кожа и черна Alcantara, допълнени от бели контрастни шевове. Тази конфигурация добавя същите материали и по арматурното табло, панелите на вратите, подлакътника и преработената централна конзола.

Масивните алуминиеви пера за смяна на предавките зад трилъчевия волан, 12,3-инчовият дигитален инструментален панел с характерен дизайн и новият въртящ се скоростен лост допълват усещането. Може да се каже, че кабината създава усещане за автомобил от много по-висок клас, а не за SUV от C-сегмента. За щастие, Tonale запазва физическите си бутони за управление на основни функции, които при много конкуренти са преместени в сензорния екран. Дори досадното предупреждение за скорост може да бъде деактивирано с едно докосване на 10,25-инчовия централен дисплей.

Задвижване и динамика на пътя

Гамата от двигатели остава същата. Базовият модел разполага с 1,5-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател с 48-волтова „мек хибрид“ система. Тази конфигурация осигурява 175 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за около девет секунди и предава мощността към предните колела чрез седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител.

Версията, която тестваме тук, е плъгин хибридът Q4. При нея под капака работи по-малък 1,3-литров четирицилиндров двигател с шестстепенен автоматик, но той е съчетан с по-мощен електромотор и батерия с капацитет 15,5 кВтч. Електромоторът задвижва задните колела, осигурявайки задвижване на четирите колела и комбинирана мощност от 269 к.с., което намалява времето за ускорение от 0 до 100 км/ч на под седем секунди.

Въпреки че въртящият момент от 270 Нм не се усеща като рязък тласък, бензиновият двигател, подпомаган от електричество, охотно се развърта до високи обороти. Дали това е достатъчно за достигане на обявената максимална скорост от 206 км/ч, не успяхме да проверим по пътищата на Тоскана.

Това, което стана ясно, е, че спортното усещане, описвано по време на официалната презентация, приключва с волана. Въпреки твърденията на Alfa, че инженерите са постигнали оптимално разпределение на теглото и „най-директното управление“, е жалко, че то не предоставя почти никаква обратна връзка от пътя, дори в режим Dynamic. В бързи завои водачът не знае дали автомобилът недозавива, или губи сцепление. Фактът, че електромоторът задвижва задните колела, също не помага. По време на първите ни впечатления липсваше усещането за увереност зад волана.

Разочарование от хибридната система

Дори с амортисьорите, настроени в режим Sport, не се усещаше очакваната от Alfa спортна твърдост, макар шасито да става по-стегнато в сравнение с режим Normal. В стандартна настройка се забелязваше отчетливо „подскачане“ на задната ос при преминаване през неравности.

Купувачите вероятно ще останат недоволни и когато се фокусират върху хибридната част на Tonale. Конкуренти като BMW X1 и Audi Q3 предлагат по-голям пробег изцяло на ток и по-кратко време за зареждане. За сравнение, Alfa официално изминава едва 61 км, преди бензиновият двигател да се включи. Още по-неприятно е, че с изтощена батерия цялата работа се поема от малкия четирицилиндров двигател, който изглежда претоварен от теглото на автомобила от 1,9 тона и изразява недоволството си със силен шум.

Също така не е възможно батерията да се поддържа заредена чрез енергията, генерирана при спиране. Да, може да се запази част от капацитета с натискане на бутон, но нивото на регенерация не може да се регулира. Инженерите на Alfa са решили това вместо водача, като силата на регенерация се увеличава само в режим Dynamic – точно тогава, когато се очаква пълен контрол върху автомобила, системата буквално го забавя.

Цени и заключение

Цените за обновения Alfa Romeo Tonale за Великобритания все още не са потвърдени, но се очаква базовият „мек хибрид“ да започва от малко над 37 000 британски лири. Плъгин хибридът вероятно ще стартира от около 43 000 лири, а тестваната версия Sport Speciale е с цена от 48 425 лири. Дори най-високото ниво на оборудване Veloce се очаква да остане под границата от 50 000 лири.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации