Обновеният Xiaomi SU7 ще има по-висока цена и сериозни технологии

Въпреки че доставките на седана SU7 започнаха едва през 2024 г., китайският технологичен гигант Xiaomi вече подготвя обновен модел. Очаква се той да предложи промени в дизайна, технологични подобрения и по-висока производителност. Лошата новина за бъдещите клиенти е, че тези подобрения ще бъдат съпътствани и от по-висока цена.

Ценова политика и пазарна стратегия

Изненадващият пазарен успех на Xiaomi в Китай сериозно разтърси местните автомобилни производители. В силно конкурентната среда на страната обаче поддържането на водеща позиция изисква постоянни усилия, което означава, че компаниите обновяват моделите си на всеки две години, а не на три или четири, както е прието на Запад.

Според източници от Китай, обновеният SU7 ще бъде пуснат на пазара през второто тримесечие на 2026 г. с по-високи цени. В момента базовата версия със задно задвижване стартира от около 30 100 долара, версията Pro струва 34 000 долара, а върховият модел Max с два двигателя се предлага за 41 800 долара. Очаква се цените да се увеличат с приблизително 2 800 долара, което е смел ход за компания с толкова малък опит в автомобилостроенето. Това би доближило цената на SU7 опасно близо до тази на Tesla Model 3.

Технологичен скок при батерията и задвижването

Добрата новина е, че по-високите цени ще бъдат оправдани от сериозните подобрения, започващи от високоволтовата батерия. Досега SU7 се предлагаше с две опции: 400-волтова LFP батерия за базовите версии и 800-волтова NMC батерия за модела Max. Обновеният SU7 ще премине изцяло към 800-волтова архитектура за всички нива на оборудване, а новата батерия ще поддържа зареждане с мощност до 5C. Предполага се, че това е второто поколение на батерията Qilin от CATL.

За бъдещите собственици това означава, че ще могат да добавят 200 км пробег само за 5 минути зареждане. Очаква се също така общият пробег на автомобила да надхвърли 850 км. Макар другите детайли все още да не са известни, се предполага, че предстоящият SU7 ще получи и по-ефективни задвижващи агрегати, както и усъвършенствани системи за асистиране на водача. Те ще се поддържат от по-мощен компютър за автономно управление, който ще позволява по-сложни функции.

Междувременно Xiaomi работи и по други проекти. Компанията разработва версия на SU7 с удължено междуосие, както и спортен GT вариант на своя кросоувър YU7. Продажбите на седана SU7 намаляха след пазарния дебют на YU7, тъй като все повече клиенти избират по-големия модел. Това може да е умишлена стратегия на Xiaomi, която вероятно приоритизира производството на по-печелившия си автомобил.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации