Omoda, новата марка в портфолиото на китайския гигант Chery, представи своя флагман – plug-in хибридния SUV Omoda 9. Моделът дебютира на пазара в Австралия със системна мощност от близо 400 kW, което го превръща в най-мощния китайски автомобил с двигател с вътрешно горене, предлаган някога в страната.
Позициониран като премиум предложение, Omoda 9 е със стартова цена от 61 990 австралийски долара. За сравнение, конкурентът BYD Sealion 6 започва от 52 990 долара, докато върховата версия на Toyota RAV4 Hybrid струва 58 360 долара.
Размери и позициониране
С дължина от 4 775 мм, широчина 1 920 мм и височина 1 671 мм, петместният Omoda 9 е по-голям от Toyota RAV4 и Kia Sportage, но по-компактен от Hyundai Santa Fe и Kia Sorento. Моделът се предлага в едно богато ниво на оборудване, наречено Virtue.
Задвижване и динамика
Задвижващата система е ключов акцент при Omoda 9. Тя комбинира 1,5-литров четирицилиндров турбо двигател (105 kW и 215 Нм) с цели три електромотора. Два от тях са разположени отпред (със 75 kW/170 Нм и 90 kW/220 Нм), а третият отговаря за задвижването на задните колела (175 kW/310 Нм).
От Omoda обявяват системна мощност от 395 kW за версията, предназначена за Австралия. Благодарение на задвижването на четирите колела, внушителният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 4,9 секунди. Трансмисията е тристепенна, специално разработена за хибридната архитектура.
Батерия, пробег и зареждане
Моделът е оборудван с батерия с капацитет 34 кВтч, която осигурява пробег в изцяло електрически режим от 169 км (по цикъл NEDC). В хибриден режим общият автономен пробег достига 1 100 км. Поддържа се и бързо DC зареждане с мощност до 70 кВт, което позволява заряд от 30% до 80% за около 25 минути.
Стандартно оборудване за Omoda 9 Virtue
В стандартното оборудване Virtue влизат 20-цолови алуминиеви джанти, прожекторни LED фарове, LED дневни и задни светлини, панорамен покрив с електрически сенник и електрическо задвижване на задната врата.
Интериорът е тапициран с кожа, като предните седалки са с електрическо регулиране, отопление и вентилация. Външните задни седалки и воланът също са с подгряване. Комфортът се допълва от head-up дисплей, система за ароматизиране на купето и многоцветно амбиентно осветление.
Пред водача са разположени два 12,3-инчови екрана – за дигиталния инструментален панел и за инфотейнмънт системата. Мултимедията поддържа безжичен Apple CarPlay и Android Auto, сателитна навигация и гласов контрол. Налични са още 50-ватово безжично зарядно за телефон, аудиосистема Sony с 14 високоговорителя и вграден видеорегистратор.
Пакетът за безопасност включва осем въздушни възглавници, система за автономно аварийно спиране, адаптивен круиз контрол и асистент за поддържане на лентата.
Chery Omoda 9 specifications, Omoda 9 hybrid SUV, plug-in hybrid SUV comparison