В момента Mercedes се намира в затруднено положение, а на пръв поглед BMW изглежда далеч напред в надпреварата. Въпреки това, след първите впечатления от пустинята край Лас Вегас, става ясно, че електрическият Mercedes GLC с технология EQ притежава всичко необходимо, за да измъкне марката от калта – както буквално, така и преносно.
Точно когато шумът около дебюта на новия GLC на автомобилното изложение в Мюнхен затихна, Mercedes повдигна завесата още малко. Тъй като пазарният дебют е след около шест месеца, а желанието BMW iX3 от „Neue Klasse“ да не открадне цялото внимание е голямо, компанията организира специален тест на своя електрически претендент в Лас Вегас.
Тест в пясъчните дюни
Намираме се в Дюмон Дюнс, впечатляваща пясъчна планина с височина 150 метра, която обикновено е терен за оглушителни бъгита и сериозно подготвени джипове. Ръководителят на тестовия отдел в Mercedes, Петер Колб, е тук, за да докаже, че GLC заслужава буквата „G“ в името си и че тази „чиста машина“ все още може да гази в калта. Колб е реалист и заяви, че никой клиент никога няма да докара колата си тук, но ако GLC се докаже в тези неблагоприятни условия, собствениците няма да имат проблеми на сняг или чакъл. След три години на разработки, това е и шанс за инженерите да се позабавляват.
Шофираме GLC 400 без никакъв камуфлаж, настанени в климатизирани масажни седалки, и „сърфираме“ по дюните в почти пълна тишина. Автомобилът вдига огромни фонтани от пясък, а предимството му тук е очевидно: двата електрически мотора.
С мощност от 489 к.с. (360 кВт) и въртящ момент от 800 Нм има сериозна сила, която да тегли този 2.5-тонен SUV през необичайния терен. Истинското предимство обаче е мигновената реакция. За разлика от бензинов 4×4, при който трябва постоянно да поддържате мощността, тук може да се отпуснете и да прилагате прецизна сила точно когато е необходимо.
При превключване на гигантския Hyperscreen екран в режим „Terrain“, опционалното въздушно окачване, което включва и управление на задния мост, повдига автомобила с 25 мм. Ако това не е достатъчно, още 25 мм са налични с натискането на един бутон. В комбинация с режим „ESP off“, това превръща дюните в гигантски пясъчник.
Практичност, пробег и цена
Новият GLC е и сериозно практичен. Дължината му е нараснала до 4.85 метра и разполага с огромен 128-литров преден багажник, идеален за въжета за теглене или пясъчни ботуши, както и 570-литров заден багажник. Междуосието е увеличено с 80 мм, което е от полза за пътниците на задните седалки.
Притесненията за пробега също изглеждат неоснователни. Дори при постоянно работещ климатик в пустинната жега, батерията с капацитет 94 кВтч осигурява до 653 км с едно зареждане. Благодарение на възможността за бързо зареждане с мощност до 330 кВт, допълването от 10 до 80 процента е възможно за малко над 20 минути.
Mercedes най-накрая обяви и цената: GLC 400 ще стартира от 60 350 британски лири. Това е с около 10 процента повече от модела с двигател с вътрешно горене, който ще остане в продажба успоредно с електрическия вариант, предлагайки избор от бензинови, дизелови и плъгин хибридни задвижвания.
Последвайте ни в Google News