Stellantis най-сетне създаде наистина добър електрически SUV на платформата STLA Medium, което е отлична новина за почитателите на този тип автомобили. Подобно на своите събратя по платформа, Citroen e-C5 Aircross е само един от трите варианта за задвижване на флагманския SUV на френската марка. Ако електричеството не е по вкуса ви, се предлагат също мек и плъгин хибрид.
Това е третият модел на Citroen със стил, вдъхновен от концептуалния Oli, след хечбека e-C3 и e-C3 Aircross. Цената му е по-ниска от тази на Vauxhall Grandland Electric и по-тесния Peugeot e-3008.
Тествахме версията Long Range на e-C5 Aircross по време на международното представяне на модела, което се проведе както по гладките пътища на Майорка, така и по несъвършените настилки в Англия. Това ни даде ясна представа дали компанията е успяла да постигне характерната за Citroen возия.
Какво е новото?
Преминаването към платформата STLA Medium беше неизбежна стъпка за семейството на C5 Aircross и за първи път носи изцяло електрическа версия. Батерията е разположена под пода, за да не намалява обема на багажника, а мощността се предава към електромотор, задвижващ предните колела.
В духа на богатото наследство на марката, аеродинамиката е била основен приоритет. Това личи от скосената линия на покрива и горната част на каросерията, които помагат за извличането на максимален пробег от всеки киловатчас. Дизайнът се допълва от по-широките „рамене“ и елегантните „плаващи“ задни светлини, които правят C5 лесно разпознаваем през нощта. Формата на новия модел определено е по-традиционно привлекателна в сравнение с неговия предшественик със странни пропорции.
Последвайте ни в Google News